Gå til innhold

lakseolje??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med det?? har hørt at det skal fungere godt for å kunne få fødselen igang. men så er det mange som sier at det ikke er noen kjærringråd som fungerer så lenge man ikke er moden, spurte jm om det med modning og om festing av hodet, hun svarte bare at det var ikke alle som er moden når de går ut i fødsel engang, og at det heller ikke var alle som hodet festet seg på, spess 2gangs fødende.

men er det da farlig å ta det hvis man ikke er moden?, har termin idag, har ikke fått sjekket om jeg er moden, da jm sa det ikke hadde noe betydning for når fødselen kunne komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk 14 dager over og måtte settes igang. Ikke erngang da var jeg inne på tanken å ta lakserolje, rett og slett fordi det kan være farlig, både for mor og barn.

Ja noen har bra effekt av det, noen ingen effekt, noen får en ubehagelig opplevelse på do, men hos noen ender det også med styrtfødsel og/eller en stresset baby som trenger hjelp når den kommer ut.

 

Styr unna, babyen kommer ut før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i går jeg. Ikke betenkt på å prøve, det er jo forskjell på å renne i seg en hel flaske og de ca 3 ss jeg tok. Gikk en times tid og fikk skylt gjennom systemet for å si det sånn. Utroli deili å få tømt seg!!!! Fikk kynnere/maserier etter ca 2,5 timer og disse sitter fortsatt i i dag. 6-8 min mellom hver nå og kjenner de tar seg opp. Også fått blodig utflod så her skjer ting:-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte til føden jeg for å være på den sikkre siden.. hun svarte meg at det ikke var farlig, men som hun også sa, så kunne de ikke garantere at det fungerte da. men gjorde ingen ting om man prøvde, det samme sa de på apoteket. men selvfølgelig ikke en hel flaske, men noen ss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke prøvd lakserolje,men mulig jeg prøver til uka hvis ikke det har skjedd noe. Jeg var inne på kjerringråd,der fikk jeg en oppskrift på å blande melk og margarin.kokes opp i 5min.Det har jeg prøvd idag,så er spent på om det funker :o) Var 2 stk som det funka på og riene kom ca 3 timer etter de hadde drekki det. Vet ikke helt om jeg trur på slikt,men verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor satte igang en av sine fødsler med lakserolje. Så jeg prøvde det jeg også nå. Men, hadde ingen annen effekt på meg enn at jeg syns det smakte så fælt at jeg holdt på å kaste opp, og jeg fikk tømt systemet på do!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får en kjøpt d på apoteket? er d dyrt? høres ut som d er verdt et forsøk. siden d var noen som hadde ringt å spurt føden så kan d ikke være farlig. har jo hørt hos andre at klyster får fortgang på treige fødsler, så d er ikke umulig at dette virker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,, jeg prøvde lakserolje, fikk bare vondt i magen, å fikk da tømt systeme.. men ikke nokka mer enn det. er vell forskjellig hva som fungerer på folk da.. men meg hjalp det ikke. de sier at effekten kommer etter ca 2 timer. skade ikke å prøve da, for det er ikke farlig, men man kan jo som sagt få vondt i magen,å den blir tømt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de ikke selger det til gravide pga at det er farlig.. Noen som vet om det stemmer?? Var noen som sa det på 3 trimester..

Har akkurat en uke igjen til termin så jeg tenker at jeg skal prøve litt, også fordi at jeg kjenner jeg har noe i tarmene som skulle vært tømt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd lakserolje... Blandet en halv flaske i et glass biola.

Fikk tømt meg skikkelig for å si det sånn! Hehe..

Ble så kvalm av det at jeg kastet opp noen timer etterpå, det var ikke noe særlig. Tok det på kvelden og våknet i 4-5 tida med skikkelig kraftige kynnere, har aldri kjent lignende. Men det ga seg dessverre etter noen timer. Kanskje jeg ikke var moden? Ikke vet jeg.

Men jeg har troen på at det virker for de som er skikkelig moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...