Babykilo Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Hvorfor er det så mange som går og venter med å fortelle at de er gravide? Bare lurer. Det er da så ille å gå slik å være sprekkferdig fordi det er det eneste man tenker på. Og pes å mått skjule det på oppfinnsomme måter. Er det pga faren for å miste? Men da vil man jo måtte fortelle, for det er en ganske tøff opplevelse både fysisk og psykisk. Syns det er litt rart jeg.
Tweak Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg vil gjerne fortelle det til alle mine nærmeste venner og familie med en gang! :-) Men jeg forstår hvorfor man ikke forteller det til alle og enhver... Det er ikke alle en vil gjøre seg sårbar for. Men jeg håper at de som tilfeldigvis skulle se gjennom de litt merkelige unnskyldningene, har vett nok til å ikke spørre meg om jeg er gravid i plenum. Jeg hater å måtte lyve... Selv om det bare er hvite løgner, som blir tilgitt på et senere tidspunkt. Vi forteller det til familien i helgen, det skal bli deilig! :-)
Smock Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Er kanskje noe med å la nyheten synke inn hos seg selv før man forteller til andre... Jeg måtte i alle fall bli litt fortrolig med tanken før jeg sa det. Fortalte mine foreldre og søster rundt 6 uker, så fulgte noen flere i den nære familien og gode venner fra uke 8-9. Er i dag 10+5 og nå vet begge våre nære familier det, pluss noen av de nærmeste vennene. Jeg for min del ønsker ikke å gjøre det helt offentlig enda, fordi jeg vil fortelle arbeidsgiver nyheten før de får høre det av andre (bor i en småby der det alltid er noen kjenner noen som...osv). Og det ønsker jeg ikke å gjøre før de berømte 12 ukene er gått. Dersom jeg miste vil jeg gjerne at de nærmeste vet, og kan støtte oss i en tung tid. Men har ikke noe behov for at alle, både på jobb og ellers, skal vite det i så tilfelle. Dersom det skulle skje vil jeg heller fortelle det til de jeg føler for der og da... Men synes på dette er vel like individuelt som alt annet
EnLitenPrins Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Forge gang fortalte vi det til alle ! Men så mista jeg..Og jeg synest ikke det var noe gøy og fortelle fol at vi hadde mistet ! Så derfor holder vi det hemmelig nå
rotus77 Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Har to barn fra før, og vil ikke at de skal måtte gå igjennom en eventuell abort. Jenten min er veldig sensitiv og utsette henne for noe sånt ville vært helt forferdelig! Derfor venter eg med å fortelle det til alle før jeg er 12 uker. Har fortalt det til nærmeste familie, men poengtert at ungene ikke vet det enda! Vil fortelle det selv og gleder meg kjempe masse til det!!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Jeg har fortalt det til familie og nærmeste venner i uke 5-6 begge gangene:)
babymilla Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Min grunn til at jeg ikke vil fortelle det til folk er for at jeg ikke har noe fast jobb og som alle vet er det ikke noe sjakk trekk å være gravid jobb søker, Oxo er det selvfølgelig faren for å miste ennå som jeg er redd for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå