Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har mast seg til å passe vesla hver mandag, og vi har derfor sagt fra oss barnehageplassen den dagen. Hun er alkoholiker, og jeg var derfor ekstremt i tvilom hva jeg skulle gjøre, men gikk med på det da. Hun lovte tross alt å ikke drikke når hun hadde henne.

I dag morges kom jeg opp og hun stinket alkohol lang vei. Hun hadde ikke stått opp engang, og sminken var klint ut over og hun så rett og slett ikke ut. Hun hadde nok ganske nylig sluttet å drikke for dagen.

Jeg mener egentlig at hun skal holde seg edru hele dagen før om hun skal sitte barnevakt, så dette her var uakseptabelt. Tok henne med på jobb i dag, og ringte barnehagen, men plassen hennes var tatt den dagen, så nå står jeg uten barnevakt en dag i uka.

Hadde dere gitt svigermor en ny sjanse???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke latt henne passe ungen min! Hvis hun skulle gjøre det, så måtte hun ha vist at hun hadde vært edru i laaaang tid først.

Skrevet

Fortjener ikke barnet ditt å slippe å gi en akoholisert bestemor flere sjanser?

Skrevet

Dette er vel egentilig ikke noe å lure på. Du kan ikke la en alkoholisert person passe barnet ditt. Nei, hun fortjener ikke flere sjanser. Veldig synd at du har sagt fra deg barnehageplassen den dagen, men får håpe du finner ut av det. Hos bestemor kan hun i alle fall ikke være. Det er ikke et barns ansvar å blidgjøre en bestemor som ikke evner å ta ansvar.

Skrevet

Absolutt ikke. Kan ikke forstå at hun fikk passe henne i utgangspunktet heller. Først bør hun ha en svært lang periode der hun er helt edru. Ville også forlangt at hun gikk til behandling hvis hun noen gang skal få være sammen med barn (og ungdom). Hjelp henne gjerne med å skaffe hjelp og sånn, men ikke la henne passe barnet. Det er å utsette barnet for mulig neglisjering, mishandlig og å måtte gå på selvstyr hele dagen.

Skrevet

De dagene hun har vært der, har hun vært en sol når jeg har hentet henne. Hun har det fint, og svigermor gir henne all oppmerksomhet hun fortjener. Problemet er at jeg ikke ønsker en dagmamma jeg ikke kan stole på at er klar for jobb. Sambo, derimot, trygler om å gi henne en ny sjanse. Bruker argumentet: jammen hun har jo vært dagmamma før, og at hun ikke drikker når hun passer barn.

HI

Skrevet

Jeg er enig med de over her. Det hadde vært helt uaktuelt at hun skulle passet barnet. Og dessuten; sambos argument holder jo ikke. Hun var jo full i dag! Å drikke rett før ungen kommer eller når ungen er der; like full er hun jo!

Nei, hun hadde ikke fått en sjanse hos meg! Dette var et grovt overtramp fra hennes side, og viser helt tydelig at hun overhodet ikke har kontroll på drikkinga si. Synd på henne, ja, men for all del: ikke la det gå utover et uskyldig lite vesen!

Skrevet

Min svigermor er også alkoholiker og hun kommer til å mase om å få passe babyen. Aldri i livet om jeg kommer til å etterlate mitt barn hos henne. Hun kommer til å få møte barnebarnet sitt under strengt oppsyn av meg eller min kjære, men ALDRI alene. Vi har snakket med henne flere ganger om dette, og fortalt henne at det ikke er aktuelt å passe barnebarnet om hun holder på sånn. Det ser dessverre ikke ut til å hjelpe. Her om dagen maste og gledet hun seg sånn til barnebarnet kom, for da skulle hun hjelpe oss å passe hele tiden. Jeg var da nødt til å si til henne at hun ikke kom til å få oppleve den gleden ved å være bestemor og ha barnebarnet hos seg så lenge hun drikker og ikke går til behandling! (selvfølgelig resulterte dette i et nytt drikkegilde senere på kvelden)

Så jeg ville aldri i livet, var jeg deg, gitt svigermor noen sjanse her. Det er noe annet om hun skjerper seg og legger seg inn på en avrusning og viser i et år at hun klarer å være edru. Da skulle jeg virkelig tenkt på det, for jeg ønsker at barnet vårt skal elske sin bestemor.

Men ikke tilgi henne nå! Hun har vist deg at hun ikke kan ta ansvar!

(jeg har selv vokst opp med to alkoholiserte foreldre, og det er skremmende og vondt, når man som barn opplever voksen som er beruset)

Beklager, HI, dette ble langt, men ville bare fortelle deg at du ikke er alene og at jeg synes du ikke skal la barnet ditt være hos svigermor så lenge hun oppfører seg sånn.

Skrevet

Godt det ikke bare er meg... Har inntrykk av at jeg er så ekstremt streng på dette med alkohol, iallefall sammenliknet med alle rundt her. Lever nok i et litt dårlig miljø, tror jeg, for i annenhvert hus nedover bor det minst en alkoholiker.

Hun var forresten på avrusning, men gav opp etter bare noen dager og reiste hjem. Ville trodd at alkoholen var noe hun ville ofre for barnebarnet sitt, men det er nok ikke så lett å slutte når alle rundt henne drikker...

Tror vi skal ha henne på venteliste i barnehagen igjen iallefall... Men skjønner ikke hva vi skal gjøre fram til da!

Skrevet

Mamma er alkoholiker, og selv om hun er verdens snilleste når hun er edru ville jeg aldri i verden latt henne ha ansvar for barnet mitt.

Min søster lot henne passe sønnen sin noen ganger og det gikk veldig bra helt til en dag hun skulle hente ham og mamma lå og sov dritings på soverommet mens nevøen min lekte alene med hunden deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...