Gå til innhold

snart fødsel og store, vonde hemoroider!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? gruer meg noe vanvittig til fødsel pga 3 store verkende hemoroider. Jeg har brukt alcos anal stikkpiller og krem i snart 14 dager, men det hjelper ikke. Jeg drikker lactulose/dulphalac..... Har prøvd det meste, men nå er jeg tom for ideer! Noen som har noen gode, hurtigvirkende råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen din og få resept på scheriproct krem og stikkpiller. Det står at det ikke skal tas av gravide, men legen min sa det var ok med en uke når man har veldig vondt. Vet at mange andre har fått samme beskjed. Jeg hadde en jævel som gjorde veldig vondt, men etter en uke på scheriproct er i alle fall smertene borte. Det er fortsatt er hemorroide der, men den er mindre og gjør ikke vondt. Blir sikkert værre igjen etter fødsel, men da får jeg ta en ny kur med scheriproct. Fikk også beskjed av jordmor å skrive i fødselsbrevet at jeg må ha is på hemorroiden rett etter fødsel. Det skal visst hjelpe mot at den blir veldig stor og vond. Ellers fikk jeg også tips om at det hjelper med kålblad. Ta et blad og bank litt på det, og ha på hemorroiden en stund. Har ikke prøvd selv for nå gjør det ikke vondt, men det er jo verdt et forsøk.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...