Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg har fått høyt blodtrykk, trolig pga tabletter jeg har brukt en periode. Jeg har nå sluttet på tablettene. Sist gang jeg målte var blodttrykket 168/110. Når jeg har vært rolig over en periode (fysisk, men spesielt mentalt) er blodtrykket nede i 140/90. Jeg er i en "stresset" livsfase, føler at det er "full fart" mye av dagen. Døgnet føles ikke å ha mange nok timer, og det er lite rom for avslapning. Jeg har full jobb og 2 forholdsvis små barn. Jeg har lest at høyt blodtrykk gir få symptomer. Men legen sier at dette er individuelt. Jeg har mye hodepine, og i dag har jeg vært veldig kvalm og svimmel. Jeg vil helst fortsette å jobbe som jeg gjør, men jeg er bekymret for min egen helse nå, og redd det skal skje meg noe. BURDE jeg ta det roligere en periode, for å få ned igjen blodtrykket? Eller kan jeg regne med det vil gå ned igjen av seg selv, nå som tablettene er fjernet? (Jeg er i dialog med legen, men jeg vil gjerne vite om noen inne her har noen tips å komme med).
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Hvilke tbl er det du har brukt da? Ellers så er høyt blødtrykk ofte forbundet med dårlig kosthold og lite mosjon.. Legen kan også gi deg medikamenter for å få ned blodtrykket. Er ikke bra å gå med høyt boldtrykk.
Cat.68 Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Jeg har høyt blodtrykk og har hatt det i 3 år snart. Fikk det som resultat av svangerskapsforgiftning men det ville ikke gå ned igjen etter fødsel. Jeg går nå fast på blodtrykksdempende medisin da det er godt regulert med det. For noen blir det bare sånn. Hva sier legen din da. Jeg brukte lang tid på å finne medisin som passet og gikk på jevnlige kontroller for å hode øye med det.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Først og fremst be om en skikkelig utredning, kan være diverse underliggende årsaker til høyt blodtrykk. Over tid kan du få skjøre blodårer, hjerte-og karsykdom og mye annet - så det er VIKTIG å få det under kontroll. Hvis ikke mosjon, kostendring eller en roligere hverdag hjelper, bør du få blodtrykkssenkende medisiner. Hvis ikke legen din tar dette alvorlig, håper jeg du har mulighet til å finne en annen lege. Lykke til, og ta godt vare på deg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå