stinelin81-3 smågull Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg sluttet på p piller i begynnelsen av juli. Fikk mens 3. juli.....og der stoppet det... jeg fikk ikke denne måneden. Jeg tok graviditets test 4 ganger med tre-fire dagers mellomrom... negative alle sammen. Jeg har et barn fra før, og etter p pille slutt den gangen så gikk alt som smurt. Syklusene varierte litt, men mensen kom ihvertfall!! Jeg fikk riktignok et annet merke med p piller etter fødselen. Mercilon. Før hadde jeg Trionetta som har gått ut av produksjon. Jeg har IKKE vært fornøyd med Mercilon. Jeg vet ikke om det er pillene eller bare kroppen som er anderledes etter en fødsel, men jeg har spottet en masse ( skjedde aldri med trionetta) og jeg har generelt følt meg mye dårligere før og under mens. Det jeg lurer på er... er det bare pillene som har herjet noe veldig med kroppen min og den trenger mer tid for å komme seg?? Eller kan det være noe annet?? Jeg har bestilt legetime... men jeg fikk ikke før 25 august!!
Minesmå:)+en til! Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Off, det er kjipe greier. Da jeg slutta med p-piller da jeg ville bli gravid med førstemann fikk jeg jo aldri mensen regelmessig. Tok 3 mnd etter pillemens før den skikkelige mensen kom, så 2 mnd imellom så 4 mnd i mellom... Klarte jo ALDRI treffe el... det begynte å rette seg ut etter 1 år, så ble jeg gravid 6 mnd etter det. HÅPER kroppen din komme fort i rute igjen. Kanskje du er gravid men produserer sent hcg? vet jo aldri...
Dilldall Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Jeg sluttet med pilla i mai. Fikk TR etter 28 dager. neste syklus ble på 42 dager... Så jeg aner ikke når el kommer. Skal satse på å ha litt sengehygge ca annenhver dag, så er vi sikret. Det er ikke unormalt å ha ujevne sykluser etter p-pille stopp. Men etter hva andre har skrevet på andre innlegg her jevner syklusen seg ofte etter 4-6 mnd.
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg sluttet med pilla for litt siden, men har enda ikke fått noe mens. Jeg har gått på Cerazette i 2år og har det siste året, om ikke lengre, ikke hatt noen syklus. Er det noen som har erfaring fra det å slutte på denne type p-pille? Vi vil nå bli gravide, men aner jo ikke når El, PP el IKM er. Det er så frustrerende å gå og vente på tegn på syklus. Men vi har valgt å prøve likevel, men nå føler jeg meg små kvalm, humørsvigninger og øm i magen. Men det kan jo bare være psykisk. Noen som sitter i samme båt som meg?? Tatt EL test, men den var neg.
stinelin81-3 smågull Skrevet 11. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2008 Hyggelig av deg å prøve å gi meg håp:) Men jeg har ikke hatt sex siden 17. juli... så jeg tror det burde vises på en test innen nå...og jeg testet meg senest igår. Så det er nok hormonene som er helt på villspor her. huff!! Så ergelig!! Jeg trodde jeg skulle greie det litt raskere denne gangen .... tok ikke lang tid med første heller da.. 5 måneder... men lell!!
KnertiMagen Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Jeg har brukt yasmin (anbefaler den veldig), og når jeg slutta på de så fikk jeg 28 dagers syklus med en gang. Bortsett fra forrige mens, da TR kom 3 dager før. Men ellers i orden. Så det kan jo være p-pillene du har gått på. Jeg gikk på noen andre før yasmin, og da hadde jeg ustabil syklus, samt blødninger flere ganger i mnd. Og at jeg ble i max dårlig humør av de. De var fæle....
Dilldall Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Jeg har de siste åra gått på yasmin, men min syklus er raar.
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Det som er, er det at når man går på Cerazette så uteblir hele syklusen. har ikke hatt mens på over 1år jeg nå. Lurer derfor også på åssen forholdene er inne i livmora mi....
KnertiMagen Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Virker som om dette er veldig individuelt. Hver og enkelts kropp er forskjellig. Er vel egentlig greiest å høre med en lege eller gynekolog når det gjelder dette. Blir vel litt vanskelig for oss her å svare sikkert på sånne sp.m..=p
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 Hehe. forstår at det er vanskelig å svare på det... bare luftet en tanke.
KnertiMagen Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Ikke noe galt i å lufte tankene vettu:)
lissi33 Skrevet 11. august 2008 #12 Skrevet 11. august 2008 En ultralyd hos meg, rutinekontroll var nok til å fortelle at kroppen var i gang igjen hvert øyeblikk. Hun kunne se et hvitt belegg i livmora, som var hormoner. 5 dager etterpå hadde jeg mensen:)
julibarn igjen:) Skrevet 12. august 2008 #13 Skrevet 12. august 2008 Tror du bare må være tålmodig. Jeg gikk på cerazette i bortimot 2 år, og hadde ingen syklus overhodet. Sluttet i april, og fikk (endelig) mensen nå nettopp. Snakket med legen tidligere som sa at jeg kunne evt komme inn til undersøkelse etter 6 mnd hvis den ikke var tilbake, men at alt sannsynligvis var normalt. Tror de pillene herjer masse med kroppene våre ja! Selv om jeg syns det var deilig å ikke ha mensen på nesten 3 år, så ble jeg glad nå når den kom tilbake:)
Trallllle Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 Mercilon er noe dritt! Har aldri vært så dårlig i mitt liv som da jeg begynte på de. Ubeskrivelige magesmerte mm. Hadde en pause på de i 2-3 mnd, og så begynte jeg på de igjen og gikk i 4-5 mnd fast, og sluttet, og fikk mensen på dagen. Og har kommet på dagen siden jeg sluttet for 5 mnd siden. Men har hørt flere som har hatt problemer med det merket desverre....
Snøtrollet Skrevet 13. august 2008 #15 Skrevet 13. august 2008 Hei! Kjenner igjen den frustrasjonen med først å ha gått på Trionetta for å så få Mercilion. Jeg ble helt galen av den spottinga. Tenkte medmeg selv at jeg fikk gi pillene litt tid, men etter et hlavt år uten at det ble noe greie på det måtte jeg bytte merke... Følte meg helt på tur med de Mercilon pillene...Blir ikke overrasket om det er pillene sin feil. Håper du kommer i normal gjenge igjen snart! Det er så frustrerende når kroppen ikke er "normal".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå