ESHR Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Hei alle Etter flere ultralyder blir jeg bare mer og mer bekymret. Skal prøve å fatte meg i korthet. Var på tidlig ultralyd i uke 6+2. Alt så OK ut, men ingen hjerteaktivitet. HCG 12900. Steget til 17500 45 timer senere. Legen mente dette var fint. (fordobles ikke hver andre dag så sent) Ny (privat) ultralyd uke 6+4. Hjerteaktivitet funnet. CRL 4,8mm. Idag på ny ultralyd. 7+1. Hjerteaktivitet, CRL 5mm. Legen mener man ikke kan se alt for mye på hcg lenger, siden den alikevel stiger så lenge hjertet banker. Størrelsen på fosteret er vel alt for lite? Er det noen mulighet for at dette kan gå bra? Er det noe som har opplevd noe lignende, og som forhåpentligvis kan komme med noen trøstende ord?
casandra1980 Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Heisann:) Sitter å leser i fødselsboken min å der står det at i uke 7 så er lengden ca 9-14mm.Kan det kanskje være at du er litt kortere på vei enn antatt?for jeg ser hvis du er i 6 uke så er fosterets mål ca 4-8 mm. Er jo fort gjort å gå en el to uker tilbake på terminen:):)så dette er nok helt normalt:)
ESHR Skrevet 11. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2008 Hei og takk for svar. Tror nok dessverre det ikke er mulig. Denne perioden "hoppet vi i høyet" kun 1 gang (29juni) (samboer skulle ut å reise) og det var 4 dager før forventet eggløsning. Så jeg er nok 7+1, enten jeg vil eller ikke...?
Randis Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Var på ul idag. Er 6+5 idag. Mitt foster var 3mm. Er nok normalt med store variasjoner innen mm i disse ukene. Du skal se fostret ditt vokser og blir stort. Legen sa idag at de ser på andre ting enn bare mm. Om hjertet slår og om lemmer og sånt utvikler seg. Er helt sikkert bra. Fikk beskjed om at alt så perfekt ut idag jeg.
Plutselig_gravid Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Med forrigemann hadde jeg sex en gang i løpet av syklusen så visste akkurat hvilken dag jeg ble gravid - men allikevel ble terminen min satt over en uke tilbake på ultralyd. Hadde visst noe med at det befruktede egget kan ligge i dvale eller at eggløsningen var forsinket og sædcellene lå på vent. Og helt i starten så vokser fosteret i rykk og napp. Denne gang var jeg f.eks på ul i uke 5+et eller annet. Da så de ikke noe som helst. Bare annerledes slimhinner som altså kunne tyde på gravidtet. De regnet med jeg bare var 3 uker på vei. En uke etter var jeg på ny ul. Da så vi plomme, fosteranlegg og et hjerte som banket. Da fikk jeg beskjed om at jeg var i uke 6-7
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 også husk på at det lett kan bli avvik av at disse legene setter kryssene sine på UL litt forskjellig.. Lett å bomme med en mm eller to....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå