Gå til innhold

noen andre med VELDIG aktiv baby?

Anbefalte innlegg

Gjest 12 oktober <3
Skrevet

finnes det noen råd for å prøve å roe babyen i magen litt ned?

han sparker hele tiden.. hele magen beveger seg og det går ofte veldig utover ribbeina. er godt å kjenne liv, men kunne trengt litt ro av og til, han sparker hele dagen, og når jeg våkner på natta så sparker han da oxo.. begynner å bli sår på innsiden av magen noen plasser..

Videoannonse
Annonse
Gjest 12 oktober <3
Skrevet

ingen andre som har det sånn her??

Skrevet

Her er det også FULL rulle dagen (og natten) lang :)

Hvis det blir for ille så setter jeg på litt rolig musikk og smådanser litt rundt, da sovner hun som oftest :)

Gjest 12 oktober <3
Skrevet

hmmm.. den var ikke dum:) har prøvd med sånn bamse som spiller musikk, lakt den på magen en stund, men har ikke hjulpet stort desverre..

Skrevet

jeg har ei veldig aktiv jente som sparker mye. spesielt vondt er det i ribbeina.

jeg har slutta å spise sjokolade og ting m sukker for da blir det reine turnoppvisninga der inne. hun sparker mye selv om jeg har kutta ut sukkeret.

Skrevet

Du er nok ikke alene med aktiv baby nei:) her er det livat dagen lang:)

jeg har ikke funnet noe måte å roe ned, styrer på selv om jeg er ute å går tur.. får håpe h*n ikke blir så gira nåe h*n kommer ut:)

Skrevet

Vi har midlertidig døpt spira vår MrSpinnvill...Her er det full rulle stort sett hele dagen, kan knapt nok komme borti magen uten å få svar og musikk er iallefall stas da rister magen som bare det, er veldig koselig men blir jo litt bekymra for fremtiden her da, hehe ;)

Skrevet

Jeg har en veldig aktiv jente i magen. Er 31+3 (termin 12/10). Det er sjelden det er helt stille. Det har ikke noe å si om det er dag eller natt, morgen eller kveld, full rulle hele tiden. Jeg hadde et innlegg for noen dager siden hvor jeg spurte om gode råd for å roe babyen, føler meg ganske mørbanket innvendig, spesielt oppunder ribbeina, og ut mot høyre side. Mange vil kanskje si det er et luksusproblem, men jeg syns til tider det kan bli i overkant "slitsomt" og vondt.

Slik jeg skjønte, så har flere gode erfaringer med å sette på rolig musikk, dette skal visst berolige babyen. Andre holder seg i bevegelse, da dette kan virke som en vugge for babyen. Jeg for min del orker ikke å være så veldig mye i bevegelse, pga bekkenløsning, men dette med å spille rolig musikk for den lille funket til en viss grad.

Skrevet

Jeg har en aktiv gutt i magen, han er kommet i en rutin hvor han vekker meg med spark og sprell i fem-tiden hver morgen.

Når jeg først våkne til kjenner jeg at jeg er litt sulten så jeg står opp og spise noe snakks. Da roer han seg ned og så får jeg sove igjen.

Jeg vet det høres helt teit ut....

Skrevet

mat eller snaks er det eneste som roer min. men orker ikke spise hele tida så her er d to ganger for dagen han har 20 min pause(uten at jeg spiser). d er i 6tida på kvelden og i ti tida. d er d jeg får av "ro og fred", men da verker jeg jo så blir ikke no søvn av den grunn eller tid til å slappe av :(

Gjest 12 oktober <3
Skrevet

da var jeg virkelig ikke den eneste som føler det sånn.. hehe..

det kan sikkert som ei sa her høres ut som et luksus problem for noen, men det er til tider utrolig slitsomt..

må bare si ifra om dere vet om noe som gjør at det ikke blir så vondt der han sparker oftest.. er helt sår nå..

ja må si jeg blir litt bekymret for fremtiden når jeg kjenner hvordan han er nå, men noen sier at er de urolige i magen så blir de roligere når de kommer ut, så jeg krysser fingrene;)

Skrevet

Min er veldig aktiv om dagen, og det setter jeg pris på. Det jeg skulle ønske var at han kunne sove litt om natten, slik at jeg også fikk sove:)

Men neida! Lillegutt har netter hvor han vekker meg med et hard spark i siden. Gjerne rett etter at jeg har sovnet. Deretter virker det som om han blir superglad for at han har klart å få liv i mammaen sin og sparker rundt som en gal. Nesten så jeg tror han er redd for at jeg skal sovne igjen og ikke gi han oppmerksomhet. :)

Håper bare ikke han øver seg på hvordan han skal gjøre det når han kommer til verden. Ser helst at han sover litt mer om natten da ;)

Skrevet

Hehe om det stemmer at hvis de urolige i magen så blir de roligere når de kommer ut så kommer vi ikke til å merke at vi har unger engang...hehe..er lov å håpe at det stemmer til en viss grad da ;)

Skrevet

Jeg har også en superaktiv baby i magen. Forige var ikke sånn, så det var godt å se at andre har det på samme måten. Men er jo litt bekymra for hvordan han er når han kommer ut!

Skrevet

Jeg har hørt at en aktiv baby i magen er en aktiv baby når han kommer ut...

Alle bevegelsene viser litt av hvilke personlighet den lille får.

Min søster fikk en gutt med ADHD, og magen hennes var aldri stille siste tiden av svangerskapet, full rulle hele tiden.

Jeg venter en jente 14 sept, og magen min "danser" hehe.

Skrevet

He he, jeg hadde det slik forrige svangerskap, spesielt på natta. Jenta var like aktiv da hun kom ut, og joda, spesielt om natta. Samtidig var det jo gøy å ha en så våken baby. Hun var rask på alt som gjaldt motorisk utvikling.

Skrevet

Jenta i magen min er også veldig aktiv. Jeg har også hørt at om hun er aktiv i magen så blir hun også aktiv når hun blir født. Enkelte netter er det vanskelig å sove, så jeg spurte legen om det stemte at hun ville holde meg mye våken, og han sa at hans erfaring er at det ikke stemmer. Barnet kan altså bli veldig rolig selv om det ikke var det i magen. Det eneste som stemte til en viss grad var at nattevåkne babyer i magen ofte blir nattevåkne babyer etter fødselen også.

Skrevet

Ikke alltid det stemmer .... gutten min på 1 år var veeeeeldig rolig i magen.. kjente veldig lite liv hele svangerskapet..... men han er helt turbo i virkeligheten.. helt siden fødsel. vil ikke sove, ikke sitte stille, bare turbo turbo....... :) jenta i magen nå er suuuuper aktiv. magen danser ofte ja, masse masse liv.. er veldig spent på hvordan hun er når hun kommer ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...