Gå til innhold

Bidrag privat nå- men vurderer via Nav....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en privat avtale med far nå...men begynner å bli lei av at han ikke tror jeg trenger pengene en fast dato....han betaler når han føler for det....

Vurderer nå å ta det via nav....men hvor lang tid tar det fra jeg søker om det til det går gjennom.

Må vi da fylle ut skjema både jeg og BF der vi skriver hvor mye han har ungen? Han vil da føre opp 4-6 overnattinger i mnd....i og med at det er det riktige ut fra avtalen- men han følger jo ikke avtalen..

Hva skjer når vi fyller ut ulikt antall døgn...han har han kanskje 2-3 i snitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det gjennom NAV. Da får det også litt tilbakevirkende kraft, tror jeg. Mulig det går å gi beskjed om hvor mye han skylder, også. Den summen dere har avtalt privat, kan også brukes via NAV. Da mener jeg dere kan slippe det engangsgebyret NAV krever for å regne det ut.

Vil du at NAV skal regne det ut også, så er det de som krever inn selvangivelse og lønnsslipper osv fra faren. Du leverer så klart søknaden om bidraget og dine papirer:)

Og det DU skriver opp som reelt samvær er det som gjelder. IKKE det barnefar skriver opp. Vet ikke om det blir annerledes når dere har skriftlig avtale, men her spurte ikke NAV om det, i alle fall. Så tror ikke det har noe å si hva som på papiret er avtalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...