Gå til innhold

Mami &smurferosa osv...

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har du gått ned i vekt i graviditeten så langt? Og har du begynt å legge på deg igjen?

Bare litt nyskjerrig. Jeg har gått ned bittelitt iflg hjemmevekta (som seff er "lavere" enn legevekta - grrr), men i forhold til forrige svangerskap hadde jeg såvidt begynt å stabilisere meg/øke rundt uke 10-13 sist, mens denne gangen har jeg gått ørlite grann mer ned (gjør jo ikke noe for min del, jeg har litt til overs likevel), til tross for at jeg føler jeg får i meg mat denne gangen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned fra 55 til 49, så har jeg klart å karre meg opp til litt over 55 igjen nå (er i uke 29) :)

Jeg lå på veldig lav vekt lenge, men så lærte jeg meg litt når på døgnet det er størt sjans for at jeg klarer å holde på mat og da spiser jeg som en gris (nesten til jeg griner) så nå har jeg endelig klart å gå opp litt :)

Tar du kvalmestillende?

Dritt at man skal måtte bekymre seg for vekten sånn :(

På denne tiden sist hadde jeg gått opp godt over 10 kg hehe..

Skrevet

mami! er du i uke 29 allerde? oi, jaggu så tio fyker!!

Skrevet

Bekymrer meg ikke så veldig for min egen del så lenge jeg har så mye å ta av, er mer bekymret for væskeinntaket. Ikke fått kvalmestillende (enda) - fikk Prostafen forrige gang men følte ikke det hjalp noe så jeg sluttet med dem. Fått tips om å ta ingefær denne gangen også (funket ikke sist), gubben har kjøpt, men det er noe med sizen på de tablettene som byr meg noe så sinnsykt i mot *blæh* Får se hva legen sier i morra :o)

Skrevet

Legøya, ja jeg er i uke 29 allerede hehe :) tiden går FORT denne gangen!

Det er ikke noe væske du får i deg altså? hva med å knaske isbiter? klarer du det?

Jeg har kjøpt sånne energidrikker på apoteket som jeg vanner ut og fryser til isbiter, det går faktisk ganske greit å få ned.

Jeg tar postafen og de hjelper veldig godt på meg heldigvis :) ikke sånn at jeg ikke er kvalm og ikke kaster opp hver dag, men jeg klarer hvertfall å holde på litt mat når jeg tar de.

Det værste med de pillene er at jeg blir så trøtt så jeg må sove flere ganger på dagen :-S

Har prøvd både ingefær, seabands og alle andre kjærringråd jeg men ingenting funker ;(

Kan jeg få spørre hvordan formen din var etter forrige fødsel foresten?

Jeg er så redd for at jeg skal bli i utrolig dårlig form etter fødselen jeg :( orker jo så lite mosjon nå og i tillegg så er blodprosenten lav og formen generelt ganske dårlig.

Skrevet

Jeg klarer å drikke så lenge jeg spiser, men jeg skulle jo helst drukket litt mer, spesielt når jeg får i meg saltholdig mat. Klarer jo forsåvidt å spise litt saftis, så kanskje jeg skulle lage selv? Det var ikek så dumt (hvorfor har jeg ikke tenkt på det før??).

Joda, formen var upåklagelig sist. Jeg ble jo egntlig i veldig god form når kvalmen først gav seg hos meg (dvs uke 18-20) og selv om jeg ikke ble 100% friskmeldt, så begynte jeg jaffal å jobbe litt (kvalmen ble avløst av smertefulle kynnere og litt ømt bekken, men det taklet jeg mye bedre enn den formen jeg har nå). Trente ikke noe videre i svangerskapet og var vel heller doven, hehe. Men ei uke etter fødsel var jeg fin nok i formen til å begynne å gå turer, og hadde jeg vært flinkere til å våge å la noen på barneparkering passe tuppa hadde jeg nok fint kunne trene etter noen uker også. Alt som var ubehagelig forsvant som dugg for solen da vi kom hjem fra sykehuset, inkl hormonutslettet i fjeset, hehe. Men som sagt så var jeg ikke like lenge dårlig som du har vært nå, heldigvis (og krysser SÅ fingrene for at jeg slipper det denne gangen også). Har derimot begynt allerede nå å kjenne at bekkenet begynner å "skape seg" - satt en hel time ved kjøkkenbordet i går (pinnestol) da jeg hadde besøk (hurra!!) og da var det vrangt å gå etterpå!! Ikke et godt tegn...

Skrevet

Ah ok, skulle ønske jeg kunne ha fått bare en eller to mnd uten kvalme og dritt denne gangen jeg også, men ser ikke ut til at det kommer til å gi seg :(

Blir spennende å se hvordan jeg blir etterpå altså, er det legen min er mest bekymret for også, men man får ta det som det kommer :)

Håper jeg er like heldig som deg og blir i fin form etter fødsel.

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden :o)

Men ville bare tipse om at Afipran fungerte godt på meg da jeg var grevid. Gikk egentlig konstant kvalm hele svangerskapet, men Afipranen tok toppene på en måte. Så var bare urven, ikke "kaste opp kvalm" når jeg hadde tatt det.

Skrevet

Er Aprifran reseptfritt?

jeg er ikke sånn "på nippet til å kaste opp" hele tiden, go klarer å holde på litt mat om jeg bare holder meg i ro etterpå. Men jeg er jo konstant urven, og begynner jeg å "herje" (i mitt tilfelle begynne å rydde feks) så kan jeg garantert ta turen til do med en gang - luktesansen gjør det litt verre å bevege seg omkring (jeg lukter jo alt enten det e rder eller ikke, hehe). I og for seg greit å ligge på sofaen dagen lang, men gud så kjedelig!

Skrevet

Afipran feks *ler*

Skrevet

Nei, den er på resept. Men det var ikke noe problem å få den hos legen altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...