Gå til innhold

Ny ultralyd- ang hjertefeilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var vi inn til ultralyd igjen. Ingenting forandret, heldigvis. Fremdeles en operasjon som skal til før gutten skal være frisk og fin. Begynner å bli trangt inne i magen da...ser bare en hånd, en fot litt mage osv nå, ikke noe helfigurbilder å få lenger:)

Han vokser som han skal heldigvis, -8% i uke 30, og det er jo godt innenfor normalen. Noen som vet hvor stort avviket må være før de bryr seg om det? Er det så mye som 20 % + -?

Skal tilbake om 2 uker. Godt å bli fulgt opp nøye nå synes jeg. Er en ekstra belastning, selv om jeg er ganske vant til tanken og innstilt på det.

Det som er dumt er at BT begynner å stige som sist...140/95 i dag, så skal inn til jordmor å måle i morgen. Heldigvis ingen proteiner i urin enda, og bare 1+ på ødem...men likevel, har ikke lyst til å få for tidlig pga høyt blodtrykk i tillegg nå. Heretter blir det vel bare avslapning. Gode bøker og filmtips tas imot med takk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så fint å høre at det ikke er noe fler komplikasjoner da:)

du får slappe godt av og hvile deg godt. BT får de jo bare passe på, så lenge de vet om det så har man jo allt under kontroll...

vil gjerne anbefale deg litt tv serier:)

-Dexter (handler om en seriemorder, men er sinnsykt bra:)

-Six Feet Under, se alle sesongene, en av tidenes beste serier

-Heroes

-Pushing Daisies

-Mad Men

ingen av disse seriene er typiskt "såpe serier", men helt sykt bra! last dem ned fra tvtorrents.com

Skrevet

Takk:) Skal sjekke ut tv-seriene ja. Har en svoger som laster ned i store mengder til oss, så kan godt hende vi har noen av disse allerede og. Har sett six feet under da, veldig godt fornøyd med den:)

Skrevet

Kanskje noen som kan anbefale noen bøker og? Leser nesten alt, siste og beste leste er Stieg Larssons triologi...gjerne noe like bra som den;)

Skrevet

serien House synes bade jeg og smabo er sykt bra:D

og boken sin mors datter er kjempegod:) husker ikke forfatter da:S

Skrevet

hei hei

-bøkene til marian keyes er jo veldig bra, spesiellt: Anybody out there?

-until i find you: av john irving

-the secret life of bees: av sue monk kidd

-ida's dans: men den er så sinnsykt trist, gråter fra start til slutt jeg:(

- Tempelridder bøkene til Jan Guillot (er det slik navnet staves?)

Skrevet

Hei

Kan jeg spørre når de fant ut, og hvilken hjertefeil sønnen din har?

Vekstavviket var det jo lite å si på, så det virker hvertfall som om gutten din trives der inne:o)

Fikk selv ei jente med hjertefeil for 6 år siden, noe de oppdaget på ultralyd. Hun hadde Vsd. Ble så sendt til *Trondheim for sjekk på St.Olavs hospital og nasjonalt senter for fostermedisin. Men der sa de at barnet var friskt. Tilbake i Stavanger igjen valgte de å ta henne ut. Vekstavviket hennes var da på litt over 30%, 1 uke før termin.Så jeg tror ikke du trenger å bli bekymret før det nærmer seg -20%

*lykke til fremover*

Skrevet

Fant tre feil på ordinær ultralyd. Dorv, vsd og innsnevring på aorta. Har hatt fostervannsprøve og mange undersøkelser på nasjonalt senter for fostermedisin, og er kun en lege jeg stoler på der. Får høre mye rart fra andre leger, men har heldigvis fått den beste nå. De sier han er i verdensklasse faktisk!! Er ikke bekymret for vekstavviket, tulla var litt mindre enn normalt når hun kom og, og 8 % er jo fremdeles innenfor normalen.

Er sjeleglad for at gutten min har en vsd, hvis ikke ville ikke hjertet fungert. Dorv er dobbelt utløp i høyre ventrikkel, så aorta som egentlig skulle vært i venstre ventrikkel er også i høyre...og uten vsden ville ikke blodet kommet seg ut fra venstre ventrikkel. Aortainnsnevringen er såpass liten at den ikke kommer til å ha noe betydning for babyen, så lenge den vokser som den har gjort frem til nå.

Takk for lykkeønskninger, kjenner jeg blir mer og mer spent ettersom ukene går.

Skrevet

Hei! Kan jeg spørre om det er gratis å laste ned seriene på tvtorrents? Man må jo lage bruker dit også.? Takk! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...