Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle på den første kontrollen idag( uke 13) og hadde virkelig gledet meg til legen skulle se om det var mulig å høre fosterlyden, men da jeg spurte om dette fikk jeg til svar at hun praktiserte ikke å lytte etter den før etter ul i uke 18 fordi før dette var det så tidlig og vanskelig å høre. Er ikke dette litt rart? med første mann tror jeg jordmor lyttet etter fosterlyd i uke 12....Må jo også si at denne legen er over pensjonsalder og kanskje litt gammeldags, men jeg vart jo uansett litt skuffet over måten å bli tatt imot på. iallefall med tanke på at jeg har hatt en ma tidligere....menmen, håper jordmor hører noe når jeg skal dit... måtte bare lette litt på frustrasjonen min:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var på kontroll i uke 14 fikk jeg vite det samme. Hun sa hun ikke likte å høre etter hjertelyden før etter uke 16. Bl.a. fordi mange fostre ligger slik at den er vanskelig å finne (selv nå i uke 23 må hun lete en del) og hun likte ikke å sende bekymrede mødre hjem. Noen hører gjerne etter tidlig, sånt er bare forskjellig. Det gjorde meg ingenting å vente litt, for jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt litt bekymret om hun ikke fant den.

Skrevet

Jm sa det samme til meg i uke 14. Jeg sa at jeg ikke var bekymret i det hele tatt, for jeg hadde kjent liv allerede. Hun sa hun kunne sjekke om hun fant den hvis jeg lovet å ikke bli bekymret hvis vi ikke hørte noe. Hun fant den med en gang. :-)

Andre kontroll var jeg hos en ganske ung lege. Hun brukte faktisk FEM minutter på å finne hjertelyden... Litt uerfaren... Heldigvis kjente jeg hun sparket mens jeg lå der, ellers ville jeg blitt litt nervøs!

Skrevet

da er det vel ikke så unormalt å måtte vente litt på å høre hjertet slå :) men gleder meg til å høre om det er liv der inne:)

Skrevet

jeg er 12+5 og fant hjertet selv med babywatcher etter bare et minutts leiting :) men er jo individuelt. Jeg er veldig tynn, og livmora er høyt oppe allerede, og jeg er 2.gangs. har kanskje litt og si?

Skrevet

Det kan hende man ikke hører hjertelyden før uke 16, så hvis man prøver og ikke finner den, må man bare vente til senere. Så det er ikke noen medisinsk grunn til å høre så tidlig. Men noen leger/jormødre prøver likevel, for å være greie. Uke 14-16 pleier den jo å høres.

Skrevet

Var hos jordmor i uke 13. Hun advarte meg mot å sjekke hjertelyden da jeg muligens ikke ville høre noe. Akkurat det skjedde og jeg må innrømme at jeg ble skuffet og noe bekymret. Heldigvis hørte jeg den 3 uker etter hos legen.

Litt rart at han nektet å sjekke, men da slapp du iallefall bli bekymret dersom du ikke skulle høre noe.

Skrevet

Var på kontroll i uke 13, han mente og at det var for tidlig, så han ville ikke. Greit det, så kan jeg glede meg til neste gang=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...