Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg har fått et veldig godt forhold til mine svigerforeldre, og er innvitert opp til de i morra. (og være til torsdag) Dette er noe min mor nekter meg, fordi hun sier jeg ikke skal opp i det heksebolet. Etter at hun merka at jeg har fått et godt forholdt til dem, har hun nektet meg å treffe dem, snakke med dem osv. Det gjør meg kjempe fortvilet. Typen min er bortreist, og er ikke hjemme før om nesten 2 uker. Så jeg får ikke snakket med han om det heller. Hun sto nettopp å sjellte meg ut om at jeg ikke veit mitt eget beste, og at jeg må snart velge mellom hans eller min famile. Trua med å kutte kontakt osv. (Jeg er 18 år i februar, og bor ikke hjemme.) Kan min mor nekte meg å reise å besøke mine svigerforeldre? Hva er det som ligger bak???
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Det STINKER sjalusi!! Det eneste du kan gjøre er å forsikre mora di om at HUN er DIN mor uansett, men at det er supert for deg og den kommende familien din at alle har et fint forhold.. Dette bør hun oppmuntre og respektere. Hun kan IKKE nekte deg noe som helst, bare dra du.. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 hehe.. du kan besøke hvem du vil:) Din mor kan ikke bestemme slike ting. Det er jo ikke akkurat som om du oppsøker narkomane eller kriminelle for å "bli en av dem". Din mor er nok bare sjalu på at du skal få et godt/bedre forhold til dine svigerforeldre. Eller så har hun sine meninger om akkurat de menneskene der. Men det trenger ikke være andres meninger, og moren din bør faktisk ha såpass respekt for deg at hun godtar at du har andre meninger enn henne. En skal ikke måtte velge mellom familier på denne måten, så det er utrolig teit av din mor å si noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Jeg sa til hun at hun ikke trenger å være sjalu. Men hun klikka jo i vinkel og sa at hun skulle legge de orda på husk, og at jeg bare måtte prøve meg! Blir jo nesten redd på hele greia. Hun har overhode INGEN grunn til å ikke like at jeg tilbringer litt tid sammen med svigerforeldra mine.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 du er jo bare barnet... ikke det at moren din har rett, for det er ikke det jeg mener.. kanskje du overdramatiserer litt? jenter på 17 år har en tendens til d.. Alt virker så voldsomt urettferdig når man bare er 17.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Hallo? Hadde jeg overdramatisert hadde jeg ikke skrevet det som jeg gjorde. Det er faktisk ikke noe gøy å stå mellom min mor og hans mor. Og sjalusi er noe av det verste man kan komme i klem mellom. Nei, jeg overdramatiserer ikke. Er nok ferdig med det. Er forresten snart 4 mnd på vei. Så syns at jeg bør begynne å bestemme LITT mer over meg selv. Som feks hvem jeg besøker eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Hun prøver nok å vise deg at hun fortsatt kan bestemme over deg, men jeg mener at hun absolutt ikke kan nekte deg å dra til dine svigerforeldre - hun burde heller sette pris på at de ønsker å bli kjent med deg og ta vare på deg Det jeg lurer på er om hun har møtt dem - og da mener jeg mer enn bare 10-15 minutter eller i sammenhenger med veldig mange andre. Kan du ikke be henne ringe dem, så hun blir trygg på at du blir tatt godt vare på? Men ja, hun har nok et markeringsbehov i og med du har flyttet ut og alt det der, så dere bør nok snakke litt mer sammen en dag...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 De bor ikke på samme plass, så de har ikke møttes før. Har snakket med hverandre på telfon, og mamma er selv bedt opp til svigerforeldra mine. Min svigermor har et stort hjerte, og hun dømmer ingen. Mens min mor er mer dømmende. Jeg er kjempe glad i min mor, selfølgelig! Men jeg trenger av og til litt støtte fra andre, som hun ikke kan gi.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 men om du er så moden som du sier, så er det jo bare å dra.. skal litt til å holde deg igjen med makt regner jeg med:) Syns du lar henne overkjøre deg jeg for å være helt ærlig.. Stå opp for deg selv og vis du er voksen, så burde det jo ikke være no problem..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Takk for svar ! Da hiver jeg meg på båten når mamma er på jobb i morra tidli
Miss Misantrop Skrevet 11. august 2008 #12 Skrevet 11. august 2008 Syntes du skulle være åpen og ærlig med din mor jeg. Spørre henne hvorfor det plager henne at du møter din svigerfamilie. Ikke snike deg av gårde som en tyv i natten.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #13 Skrevet 11. august 2008 Moren din høres ekstremt umoden ut, og veldig sjalu. Selvfølgelig kan du besøke svigerforeldrene dine (og hvem som helst andre) akkurat når det måtte passe deg. Du må nok heller løsrive deg litt fra moren din, og gjøre det helt klart for henne at du bestemmer over ditt liv. Det er jo enda mer viktig nå som du skal bli mamma selv. Hun burde jo være glad for at du blir tatt godt imot av svigers.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #14 Skrevet 11. august 2008 Hun nekter å høre på meg. Hun har overkjørt meg i en lengre periode nå, og jeg når ikke inn til henne!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #15 Skrevet 11. august 2008 Jeg syntes det høres ut som om det holdes tilbake informasjon, HI. Og derfor er det umulig å gi deg et råd. Jeg tror nok jeg hadde tilta litt hvis min 17 åring var gravid, hadde nok gått i meg selv med en voldsom dårlig samvittighet. Tenkt at jeg hadde vært en elending mor med dårlig kontroll. Og kanskje vil hun ta igjen for det nå. Det er feil å gjøre det, men jeg skjønner henne. Dessuten kan det jo hende at hun ser noen feil på denne svigerfamilien, som er direkte skadelig for deg, som du ikke ser...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #16 Skrevet 11. august 2008 Syns det virker som du er den mest voksne her, og ikke moren din!!!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #17 Skrevet 11. august 2008 Det er greit at hun kan si meningen sin, og gi meg råd, det nekter jeg henne ikke. Men når jeg setter meg ned å snakker med henne, og sier at jeg har lyst til å reise opp til svigerforeldra mine. er det første hun sier: Det kan du glemme! Du skal ikke opp i det heksebolet!! Aner ikke hvor hun har fått det fra. Hun har aldri møtt dem, og veit ingenting om dem heller. Men når jeg blir møtt på den måten gang på gang når jeg snakker saklig med hun, så mister jeg rett og slett respekten for hun. Fordi det virker som hun bare skal markere at hun bestemmer over meg. Men på andre ting sier hun at jeg må ta mine egne valg. Virker som hun kan velge selv når hun skal bestemme over meg og ikke! Sånn funker det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå