Mild, Marcus & Mille Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Vi har planer om å flytte fra Jessheim i begynnelsen av neste år. Har begge bodd her hele livet, og begynner å bli litt lei - i tillegg til at sambo pendler til asker hver dag. (drar kl sju, begynner først kl ni. slutter kl 16-17 og er hjemme kl 18-19). Tenkte først på å flytte til byen, men så har jeg surfet litt på finn.no og det ser jo så koselig ut på Lier i tillegg til at det ikke er så veldig dyrt der akkurat Dessuten går det direktetog til Jessheim. Drammen er jo også like ved, så da skal det vel ikke være så veldig vanskelig for meg å få jobb heller. Så det virker jo veldig ålreit sånn sett. Men har jo ikke peiling på stedet, sambo har vært der og synes det var veldig fint der. Vi aner jo ikke noe om miljøet, oppvekstvilkår, barnehagedekning osv. Hvilke steder i Lier er det best å bo? Noen som vil fortelle? Hadde vært veldig fint å høre fra noen som faktisk bor eller kjenner til området. Blir veldig glad for svar!
Makkapakka Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Prøver å sende deg pm. Har du full innboks? Vil ikke legge ut info her, det blir litt spesifikt med stedsnavn osv.
Mild, Marcus & Mille Skrevet 11. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2008 ahh, jeg fant ut at gullsmokkmedlemskapet mitt har gått ut da var det jo plass til mye mer. men har slettet alle nå så da bør det være plass!
Mild, Marcus & Mille Skrevet 11. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2008 Ingen andre som bor i Lier?
velger nick en annen dag Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Hei. Er vokst opp i LIer og bodd der i 25 år, så jeg er godt kjent. Vil anbefale dere å kikke på steder som Tranby og Lierskogen. Herfra går det buss direkte til Oslo (tar ca 1 time) og man kan også ta buss til Asker og tog derfra. Det er trivelig oppvekstmiljø for barna der, kort vei til store skogsområder som er fine å bruke både på sommer og vinterstid. Kort vei til Damtjern som er et koselig badevann og Liertoppen. Sikkert mange andre fine steder å bo i Lier også, men dette er stedene jeg kjenner best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå