Gå til innhold

Har dere det bra "Oktober-damer"??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er formen deres til nå og hvor langt er dere på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

32 + 3. Har det veldig bra, bortsett fra Carpal Tunnel i begge hender. Men dét er mer irriterende enn problematisk. Min første svangerskaps-"plage". Jobber fulltid uansett da, og har tenkt å fortsette med deg :-)

Ellers... så har jeg lagt på meg 20 kg, og dét er ikke så gøy. Men får legge en slagplan for vinteren :-D

Skrevet

Jeg har termin 25 ortober og formen er ganske bra. Har ikkehatt mye problemer og koser meg engentlig ganske mye med graviditeten. Det eneste er at jeg merker at ryggen begynner å verke etter 6 timer på jobben. Så de siste to timene er ikke fult så morsomme. Mulig jeg trapper ned på antall timer om dagen. Synes det burde være lov.

Ellers har jeg lagt på meg 10kg og er ganske fornøyd med det også.

Skrevet

Hei hei!

jeg er 32+0, og gikk akkurat ut i 100% Sm frem til permisjon grunnet ryggsmerter og mye løft og tunge dager på jobb (sykepleier). Men er egentlig i fin form så lenge ting skjer i mitt tempo, he he. Har gått opp 7 kg til nå, og er fornøyd med det. Ellers går jeg masse turer og prøver å holde meg i aktivitet for å styrke rygg, bekken osv. Kjenner behovet for å "ordne hjemme" melder seg mer og mer:) Jeg har akkurat flyttet fra oslo til Nord Norge (mannen min er herfra), så blir nok litt spesielt å være helt ny en plass uten å kjenne noen + første barn, men men prøver å være positiv:)

Skrevet

Åiåi: Hva er Carpal Tunnel? Har ikke hørt om dette før.

Skrevet

Jeg er 31+4 i dag, og som en annen sa, så lenge det går i mitt tempo, så har jeg det ganske så bra. Har hatt korsryggsmerter siden uke 15-16 og lurer på om det kan være bekkenlåsning, så skal ta det opp med jm denne uken. Ingen andre problemer, bortsett fra sterke og vonde kynnere, men det forventet jeg, hadde det det samme siste gangen, så tar det bare rolig.

Har vært sykemeldt siden før jeg ble gravid og blir det til permisjonen begynner, men det har lite med sv.skap å gjøre. Føler meg bra, som sagt, og er første sv.skap at jeg kan si at jeg koser meg helt (dette er nr 3, blir barn nr 2). Vekta er på minus 4kg, men må innrømme at jeg hadde MANGE kg for mye da jeg begynte, så dette er bare et plus for meg. Barnet vokser som det skal, så alt er bra. :-)

Skrevet

Heisann=)

Så kos at du spør. Jeg har d kjempefint, er 31+6 idag.

Har vørt hos legen idag, og hørt snuppas hjertelyd, som lå på 140, målt symf.mål, som lå nøyaktig på den streken i kurven. . .

Blitt veid(ugh, dagens høydepunkt..IKKE) 14.4 kilo opp i vekt.. ikke noe jeg trives med, som de fleste her inne nok har skjønt(men som ikke alle klarer å akseptere, av en eller aen grunn??) Men jeg trøster meg med at jeg spiser sundt og går turer i skog og mark fordi jeg har en hund jeg får dårlig samvittighet over hvis ikke.. så jeg har store forhåpninger om at de ekstra kiloene vil komme godt med i fødsel og ammeperiode, og at de ikke akkurat vil bli et stort problem å bli kvitt;)

Formen min er ganske fantastisk hvis vi ser bort fra halsbrann og bekkenplager... Og så er vi ganske så snart ferdig med forberedelser..men har en del igjen så vi har nok å henge fingra i på tiden som er igjen frem t fødsel/termin=)

Skrevet

Hei!

Jeg er 31+1 og 100% sykemeldt. Har vært det i noen uker. Prøvde med 50%, men blodtrykket var høyt og bekkenløsningen ble stadig verre. Ryggen krangler, har halsbrann, leggkramper og får kynnere bare jeg rydder litt... Blodtrykket ble bedre etter at jeg gikk ut i full sykemelding, heldigvis, men er litt på kanten på blodsukker nå da. Så legen vil jeg skal ta det med ro fram til fødsel (så rolig man kan få tatt det med en snart 2-åring i hus!).

Men - babyen er i fin form, sparker seg snart gjennom magen:-) Og jeg gleder meg veldig til å ha ham her!

Lykke til dere andre!

Skrevet

Hei!

Er 29+2 idag, og formen er fortsatt på topp! Har ikke hatt en eneste fraværsdag fra jobben siden jeg ble gravid, så d bør arb.giver være ganske så fornøyd m;) Nå har jeg riktignok hatt ferie i snart to mnd, hehe,deeeilig (jobber i skolen)... Men har da hatt en del å henge fingra i allikevel, vi gifta oss for to uker siden, og d er jo som kjent ikke bare bare å arrangere bryllup! Men d ble ihvertfall en utrolig flott dag, som vi kommer til å leve på lenge=) Og bare stas å være gravid brud m struttemage!

Skrevet

hei jeg er 30 uker på veg var hos jordor i dag har gått opp 6 kilo...slimproppen min har gått...jeg har blodpropp i beinet..å plages veldig med bekkenløsning...ellers lever jeg som normalt er hjemme med sønnen min på 18 månder...har en del kontroller på sykhuset...håper de 10 siste ukene går fort..

Skrevet

Jeg er 29+6, har mye vondt i ryggen og hoftene. Ogsà andre steder, men sà har jeg revmatisme ogsà, har blitt litt bedre av det i graviditeten, men merker det murrer her og der. Har masse kynnere som kommer bàde nàr jeg er i ro og i aktivitet. Jeg er ogsà blitt veldig tung, lagt pà meg 10 kg og det merkes :-) Sover dàrlig, og puster og peser som en hval nàr jeg gàr, men sà er det skikkelig varmt her ogsà. Mye over 30º.

MEN, babyen har det veldig fint! Han er blitt roligere da, men merker titt og ofte hikking og bevegelser :-) Vi har kjòpt inn mòbler til barnerommet og jeg gàr rundt og er egentlig kjempefornòyd og stolt av min struttende mage :-D

Sà nà gjenstàr det vogn!! Har ikke peiling pà hvilken vi skal velge...hmm.... Men det blir nok ei fin og praktisk vogn tenker jeg ;-) Ogsà blir det innkjòp av dyne og masse andre smàtterier man trenger. Gleder meg!! :-)

Skrevet

Godt å høre at de fleste har det bra til tross for enkelte plager;) Babyene deres har det i hvertfall sikkert kjempeflott inni magen selv om det er trangt om plassen nå, hehe.. Litt skummelt at oktober ikke er så veldig langt unna nå egentlig, selv om jeg gleder meg mye. Men det er så koselig med den store, fine magen at jeg tror kanskje jeg kommer til å savne den i etterkant, hehe. Får si hva jeg sier den siste mnd. av svangerskapet, kanskje ikke fullt så positiv da nei:P Lykke til på ferden jenter! Nå er vi snart noen mamma`er hele gjengen;)

Skrevet

Går inn i min 32.uke i morgen (dvs fullgått 31 uker).

Har det bra jeg, men jeg er sm på grunn av bekkenet. Men så lenge jeg kan leve i mitt eget tempo, har jeg det bra. Har gått opp 9-10 kg, kan vel ikke klage.

Var hos legen i dag, og det gikk greit, bortsett fra at vi er litt for søte, he, he, det var sukker i tisseprøven. Så i morgen skal jeg tilbake og ta sukkertest, og det gleder jeg meg ikke til, for da må jeg faste i 10 timer. Og helst ikke drikke noe særlig heller, og jeg er jo sååå tørst hele tiden! Men, men, det må vel til :-)

Gjest 12 oktober <3
Skrevet

hei..

bortestt fra å alltid være trøtt og sliten, ha litt bekken plager og halsbrann så kan jeg ikke klage:)

er 31+3 i dag og har gått opp ca 10 kilo.. noe jeg syntes høres helt forferdelig ut, men det hører med, og med noen turer etterpå og amming så håper jeg det går vekk;) kommer jo noe godt ut av det uansett:)

Skrevet

Oktoberdamene ser stort sett ut til å ha det bra!

Jeg er selv 31+6 med termin 7. oktober. Jeg føler meg frisk som en fisk, men har vært nødt til å gå ut i 30 prosten sykmelding pga bekkenet. Men jeg jobber fortsatt og er glad for det! Tror tre uker permisjon før termin holder for meg...er av den typen som får mark i rumpa av å sulle for meg selv.

Jeg er veldig fornøyd med magen og synes det er deilig å være gravid! Jeg er ikke av de som har begynt å glede meg til det er over - ikke ennå i hvert fall. Endrer helt sikkert mening om en måned eller så...hehe!

Har handlet inn det meste, men sparer det beste til jeg skal ut i permisjon. Skal tråle etter en fin (brukt)stol til amming som skal stå på barnerommet + detaljer (gardiner, puter, evt. tapet osv.). Hvis ikke tøtta kommer ut veldig før tida da...i så tilfelle så har vi alt det viktigste på plass!

Hvordan går det med deg da *oktober-spira*?

Skrevet

Flott å høre du har det ganske så bra da:) Jo at er bra her! Termin 2 dager før deg så det var jo tett! Jeg jobber også enda ca. 90%, tar ikke på meg så mye ekstra slik at jeg kommer opp i full stilling nå lengre, for vil beholde ryggen min i sjakk så lenge som mulig;) Babyen klemmer på ei nerve som kjenne ganske godt til tider, hehe.. Men har vært ganske fin i form den siste uka. Tror også det holder med 3 uker før babyen kommer for min del. Er ganske sta og rastløs av meg, så hadde vært et ork å gå hjemme alene lenger. Krysser fingrene for jobbing de neste 5 ukene også, så har jeg jobba svangerskapet ut:) Vi mangler kun noen småting + bilsete så har vi det praktiske i orden. Vil spare litt til permisjonen begynner slik at jeg kan ha noe å henge fingrene i!

Skrevet

Jeg er 31+3, termin 12 oktober. Formen er forholdsvis bra. Jobber fortsatt 100 %, håper at jeg kan gjøre det fram til permisjonsstart, men begynner å tvile på det nå. Har et kranglete bekken (bekkenløsning), får kynnere bare jeg puster (kjennes sånn ut). Ellers litt plaget med leggkramper og halsbrann, men det er til å leve med.

Skal på kontroll førstkommendene fredag, (32 uker), spent på leie til babyen, men det kan jo forandre seg fram til fødselen. Har gått opp 10 kg til nå, har ligget på den rød streken hele tiden på symfysekurven, så håper alt utvikler seg normalt.

Bortsett fra det begynner babyting og babyklær å komme i hus. En spennende tid nå framover :-)

Skrevet

jeg er 31+2.. 100% sm, har vært det en stund.. har masse vonde sterke kynnere, men det har jeg hatt hele svangerskapet, så jeg har vent meg til det ;p er en del plaget med halsbrann, og får vondt i rygg om jeg gjør for mye.. litt hovnet opp i føttene, men mye fordi at det har vært så varmt i det siste.. glad for at det begynner og komme et litt kaldere vær :D

Men nå er det ikke lenge igjen, og alt er bare bra med lille gullet, så man skal vel ikke klage for mye.. :)

gleder meg masse til og hilse på lille gutten min ;)

Skrevet

Formen her oxo er relativt fin :)

Endelig begynner bekken plagene å gi seg litt (ære være akupunktører) men jeg har vært en del kvalm de to siste ukene og hovnet mye opp i føttene, ikke særlig digg, men så lenge bekkenet holder seg i sjakk, så skal jeg ikke klage :)

Skrevet

Hei hei.. Jeg er 31+3.termin 12 oktober. Jobber men er 30 % sm pga bekken. Hard nøtt å svelge at kroppen svikter, men er jo for en god grunn. gleder meg masse til permisjonen. Da er det bare å lade opp batteriene. Var hos lege i dag. symfyse målet ligger rett under streken.Har gått opp 15 kg så det er litt pyton,men sånn er det bare...Babyen lå i seteleie nå så eg håper det blir en forandring på det. Ellers kjenner eg at hun blir sterkere og sterkere inni de,mer kraft i spark og slag kan man si. Kjenner hikking også,det har eg ikke kjent før no... Gleder meg sånn!!! Kjekt at så mange andre gleder seg til høsten:) Verdens beste høst dette her!!!!:) Lykke til videre damer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...