MammaMia123 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 prata med sjefen i dag, ang hvordan vakter jeg skulle komme på. Jeg sa jeg kunne komme på mine vakter, men trodde jo jeg skulle gå på topp!? For hun sier at, det er jo ikke sikkert vi alltid får leid inn folk, men du får bare gjøre det du klarer! Med andre ord så skal nav betale meg for å jobbe, noe jobben tjener penger på... Dette kan umulig være rett eller lovlig?? Så nå må jeg komme og være på jobb 7-8 timer, i stedet for som legen sa at jeg kunne jobbe det jeg klarte. Kanskje 2 timer en dag, og 7 en annen dag alt etter formen min. Men sånn som hun sa det så må jeg faktisk være der fra begynnelse til slutt.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Her har noen misforstått hva en aktiv sykmelding er - sjekk opp reglene du...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Det skal ikek du ta hensyn til i alle fall - det er jobbens ansvar å ha nok folk på jobb (selv om jeg som leder på min avdeling vet hvor vanskelig det er - spesielt når man er sykemeldt på noe som har helt uforutsigbar helbredelsestid - hvor lenge skal man ansette vikaren for, på en måte). Klarer du ikke mer enn 2 timer, så er det arbeidsgivers ansvar og ikke ditt...
du og jeg og vi to Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Sjefen din er helt på styr, hun kan ikke gjøre dette. Men hun er sikkert desperat... Ta det opp med henne, og hvis ikke det hjelper kan du gå til tillitsvalgt eller verneombud. Som du sier - du skal gå på toppen, og gjøre det du klarer - og du kan gå når det passer deg. Men dessverre kjenner jeg flere som har prøvd aktiv sykemelding, men som har måttet gå over til vanlig full sykemelding fordi det ikke fungerte med aktiv...
Gjest Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Dersom du er aktiv sykemeldt ska du ikke regnes med i grunnbemmanigen, men gå på topp. Du skal egentlig ha andre arbeidsoppgaver enn det du til vanlig har, de har ikke lov å ha deg i ditt vanlige arbeid og få penger fra NAV. Dersom de ikke godtar det, hadde jeg fått meg vanlig sykemelding.
Pappas fultreffer :) Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Det har de faktisk ikke lov til, du skal bare være der som en ekstra du, de må leie inn en vikar for deg. Hele den tiden du er sykemeldt.
MammaMia123 Skrevet 11. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2008 Nei, jeg mener jo også dette er helt på styr. Hvis hun virkelig mener det skal være slik, så kunne jeg like gjerne latt vær å få ei sykemelding. Jeg kommer ikke til å klare å jobbe ei hel vakt i gjennomsnitt 3-4 dager i uken, det er bare å glemme. Men jeg er så dårlig på å si i fra om sånt, men dette går ikke uansett.
du og jeg og vi to Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Nei, dette går ikke! Jeg ville sagt til henne at jeg selvfølgelig skulle ønske at formen var topp og at jeg kunne jobbe som vanlig, men sånn er det ikke. Men at jeg ønsker å bidra med det jeg kan i stedet for å få en vanlig sykemelding og gå hjemme. Men hvis hun ikke kan legge tilrette for en aktiv sykemelding så er jeg tvunget til å be om en vanlig sykemelding. . Åh, kjenner jeg blir så provosert over sånt!
Simbasa Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Du kan også få legen din til å skrive på sykemeldingen din hvor mye du skal jobbe og hvilke arbeidsoppgaver du skal ha. Det gjorde legen min da jeg var aktiv sykemeldt, siden hun mente at mange arbeidsgivere misbrukte ordningen. Så hos meg stod det: Skal jobbe 2-3 timer, 2-3 dager i uka alt etter dagsform. Hun skal ikke ha ansvaret for undervisning. På arbeidsplassen min er de gode til å følge opp aktiv sykemelding, så jeg rettet nasjonale prøver til den store gullmedalje, og deltok i møter. Det var det jeg hadde lyst til selv, og jeg fikk det altså akkurat som jeg ville.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå