Gå til innhold

Å søke om 64% dekking av barnetilsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har frem til i sommer fått det for to barn i bhg. Fikk såklart ikke i juli, men hva nå, når den eldste beg på skolen? Må jeg søke på nytt??

Innen når? Hvilke papirer må med? Og hvor lang tid tar det å behandle? Får man etterbetalt, hvis vedtaket blir gjort f.eks uti september?

Ops, det ble mange spm:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må søke på nytt for hvert barnehageår ja.

Er vel ingen frist såvidt jeg vet, men har hørt noe om at for å få etterbetalt så må du sette krav før 6 mnd etter at du hadde utgiften.

Du må sende med kopi av barnehageregningen.

Aner ikke hvor lang tid kan ta, men jeg søkte for 2 uker siden å har ikke hørt noe ennå. Når jeg søkte første gang i våres da min datter fikk barnehageplass tok det va 4 uker før jeg fikk vedtak å da fikk jeg penger på kontoen den 20. mnd etter.

Så ja du får etterbetalt :)

Jeg har allerede betalt regningen for august så regner med at de er ferdig å behandle snart så jeg får etterbetalt den 20. sep

Skrevet

Ja, du søker på nytt for SFO. En må søke for hvert år, både for bhg og SFO. Vedtakene gjelder fra august til og med juni(iom at juli er betalingsfri).

Og en får etterbetalt, ja.

Skrevet

Ville bare si ifra ar behandlingtiden kan være lengere enn det som er nevt over.

Var på nav i dag og fikk vite at normail behandlingstid nå var på 10 uker pga forandringer intert i nav.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Men hvordan skaffe kopi av regningene (fra bhg og sfo), når jeg får dem som e-faktura??

HI

Skrevet

Printe de ut? Har du ikke printer selv så kan du f.eks gjøre det på biblioteket eller på nav.

Skrevet

Du skal få bhg og/eller SFO til å skrive en bekreftelse på plassene og prisen du betaler for dette. Bare si hva det gjelder, så vet nok de hva det er du skal ha. Du trenger ikke giroer/regningene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...