Gå til innhold

Barnedåp/navnefest.


polarn & pyrene

Anbefalte innlegg

Har dere hatt det eller skal dere ha?

 

Sitter her og planlegger dåpen som blir den 31 aug. Vi kommer til å bli 32 personer så nå skal jeg lage handleliste innfor den store dagen. Vi skal ha den her hjemme og jeg skal lage all mat og blomsterdekorasjoner selv. Kaken bestiller jeg + at jeg får bake noen.

 

Hvordan ser/så deres dag ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha dåp 7 september. det blir i en fantastisk gammel stavkirke, og vi måtte leie lokale til etterpå festen. Vi blir 30 personer og så stor stue har vi ikke:) Kakene og desserten ha jeg fått hjelp til å lage. Så er det maten, men vi er usikre på hva vi skal servere. Hva serverer dere andre?

 

Gleder meg til å være ferdig med det. Det er en slitsom dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder maten skal vi ha grill spyd vi da. Legger opp masse kjøtt, kylling og grønnsaker så folk kan lage maten sin selv. Vi er en stor grill familie vi da. Og så er jeg litt lei den spekamaten og laksen med eggerøre til.

 

Så grill med masse god mat her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det dåp 28. september, i en gammel stavkirke her og..

vi blir 17 stk, men må leie lokale for har et lite hus.

Vi skal server spekemat vi da, min søster skal lage det, svogeren min skal lage kaken, resten av kakene ordner svigermor med tenker jeg..

må se å få ut innbydelse snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha dåp 31. august, og har vært og handlet italiensk skinke og parmesan. Så gjenstår en deilig salat, eggerøre og foccaciabrød. Blir en tradisjonell spekemat-servering med en italiensk vri. Vi får heldigvis hjelp av foreldre og søsken med kakene, så det blir mest pynting for oss. Skal ha det hjemme - blir 20 stykker så det har vi plass til :) Koser meg med å lage bordkort nå, så blir det handling av blomster og pynt om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst helt uttafor jeg.Trodde ikke det var vanlig mrd dåp eller navnefest lengre. Her i huset får ungene navn uten en slik sermoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Vi skal ha dåp 24 aug i en liten kirke. Med smått og stort blir vi 30 stk, men har for lite hus og sitteplasser til at vi kan ha det hjemme. Hos oss i trøndelag der jeg bor, er det som regel sodd ( noen kaller det kjøttsuppe ) som er festmat. Så det blir sodd med hjemmelaget flatbrød til middag, multekrem og tårnkake til dessert. Kaffe å kaker litt senere. 7-8 kaker blir det til kaffen ja + litt is for de små, for de liker jo ikke så mye av de kakene. Alt ordner jeg selv, untatt sodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...