Gå til innhold

Dere som har barn i bhg 5-7 t om dagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber dere egentlig med? Lurer på om det er bare vi som må la jenta vår være der i 8 - 8,5 time pga 7,5 t arbeidsdag + reisevei..

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er hjemme.. og "studerer".

Men, når jeg engang begynner å jobbe, og det f.eks er en 7.30-15 jobb, så leverer sambo, og jeg henter. Han har rimelig fleksibel arb.tid, OG lang reisevei...

Skrevet

Både jeg og gubben har litt fleksi arbeidstider, dvs han jobber 7-15 og jeg begynner vanligvis 8 eller senere, og slutter tidligst 15. Alltid jeg som leverer hvis ikke det skjer noe spesielt tidlig på jobb, og så bytter vi på å hente.

Skrevet

Sambo har hjemmekontor og leverer gjerne ikke før i ni-tiden. Jeg starter ofte tidlig på jobb så jeg stikker tilsvarende tidlig hjem.

Ellers så har vi også to store jenter som bidrar med å hente henne:-)

De fleste har jo ikke denne friheten, og jeg hadde ikke det med de to store, men nyter muligheten vi har nå!

Skrevet

Mini er der som regel 8 timer hver dag.. Noen ganger lenger og andre ganger mye kortere... Jeg jobber 7.75 timers arbeidsdag.., så da blir det lange dager for mini og.. Men har jeg fri en dag så har jeg han hjemme med meg da.. Så han får en dag fri han og.. =)

Skrevet

Nå er vi over barnehage tid da, men snart blir det det igjen, også har vi jo en sønn på skole og sfo, Blir fort lange dager.

Mannen begynner halv 8, og jeg 9, jeg må dra hjemmefra kvart over 8senest, (pga reisevei, sønnen skal helst sykle eller gå til skole, men kjørerr han vis det er drittvær) Samme må jeg når det er barnehage tid.

Så kommer mannen hjem 15.00 og henter sønnen, men jobber ofte overtid, og da får ikke jeg hentet han før halv 5. Lange dager.. Huff.. gruer meg nesten til minstemann skal i barnehage. Nå i år så er jeg jo hjemme med minstemann, så da er ikke eldstesønnen på sfo.

Skrevet

Jeg jobber, men har gjort avtale med min arbeidsgiver at jeg jobber litt kortere dager. Bhg. åpner 7.30, så jeg leverer da, er på jobben ca. kl. 8, og jobber til kl. 15, og henter 15.15-15.30. Mannen min jobber langt unna, så han drar kl. 6 og kommer hjem kl.16, pluss at vi bare har ett bilsete, så han får ikke levert/hentet.

Skrevet

snuppa mi har like lange dager som meg siden jeg jobber i bhg hun går i, ca 7,5 time, pluss en time reisevei minst..

lange dager, og håper å få henne inn i en bhg her vi bor når jeg går hjemme neste år, for da kan hun få litt kortere dager, hun hadde også korte dager når hun begynte i fjor høst, for da var jeg student.

Skrevet

Daniel begynner i bhg kl 09 og jeg henter han mellom 1530 - 1645.

Klokka 1430 spiser de middag, så det får de jo da såklart en time på - også er det aktiviteter like etter middagen.

Han stortrives i bhg, og jeg har ikke problemer med å la han være der - så lenge det går bra.

Nå er jeg for tiden hjemme.

Men - har nettopp begynt å søke jobb.

Siden jeg er hjemme nå for tiden - har han en fridag midt i uka.

Jeg prøvde meg på to fridager, men det ble bare mislykket da han ikke ville tilbake igjen i bhg og bare gråt den første tiden når jeg gikk fra bhg (men sluttet å gråte så fort jeg var ute av syne).

Som oftest blir han hentet kl 1530 ca.

Men- de dagene jeg ikke har hentet han før 1630 (bhg stenger 1645) har han vært litt trøttere og mer grinete enn vanlig.

Derfor passer det oss alle at han blir hentet kvart på fire.

Skrevet

Sønnen min har stort sett korte dager. Jobber på skole som skoleassistent og jobber fra 0800 til 14 00 så han er der c7 timer om dagen. Noen ganger blir det litt lengere, men prøver å unngå det da. Har også en del ferier hvor jeg har han hjemme, følger skolens ferier :)

Skrevet

Akkurat nå har jeg fødselsperm med minstemann:0)

Men når jeg starter opp igjen, blir det sånn 6-7 timersdager på ungene i barnehage. Er lærer.

Jobber fra 8.20-14.20 tre dager, og 8.20-16. to dager i uka.

Skrevet

...og bor like ved barnehage/skole:0)

Veldig praktisk - max 5 minutter å gå.

Skrevet

jeg jobber 80%, 10-16

Sambo jobber 100%, 8-15.30

Jeg leverer jenta vår ni-helv-ti, og så henter sambo henne litt før fire. Passe lange dager synes jeg, og veldig fornøyd med ordninga.

Så skal det sies at jeg da i praksis gjør en 100% jobb på 80% av tida og til 80% av lønna, men det prøver jeg bare å la være å tenke på. Elsker de lange morgenene våre, men god frokost og lesing og hygge i stedet for stress og mas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...