Gå til innhold

Høden på livmor. Noen oversikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en oversikt over hvor høyt livmoren omtrent skal være uke for uke?

Jordmor kommenterte at livmoren min var høyt oppe da jeg var 13 uker på vei. Nå er jeg 17 uker og kanten går ved navlen. (Øverste del av navlen). Er dette veldig høyt? Jordmor mente jeg muligens var noen uker lenger på vei, men det kan ikke stemme i forhold til siste mens. (I så fall må jeg ha vært gravid da) Magen er også stor sammenliknet med mine forrige svangerskap,men dette er tross alt 3 gang. Kan det være to, eller er det bare tilfeldig tror dere? Kjenner en del liv. Ville jeg ikke merket det hvis det var to? Har ikke vært på ul enda, så det er derfor jeg sitter å spekulerer selv............. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 18+4 idag og livmoren min ligger rett under navlen.Er min 3 gang også.Har vært på UL.

Hmm tvillinger :-)

Skrevet

Du kan f.eks bare lese det av på kurven på helsekortet ditt :) Men sist jeg var hos jordmor sa hun at en regel er at man er gjennomsnittlig 2 cm mindre på SF-målet enn det man er på vei i uker. Altså da jeg var på kontroll sist var jeg 24 uker på vei, og SF-målet mitt var 22 cm.

Skrevet

Du kan se det på helsekortet ditt. Der er det en "normal"-kurve uke for uke. Du måler fra skambenet og opp til livmortoppen for å se antall cm. :)

Skrevet

OK. Takk for tipset. Da skal jeg se omjeg finner et målebånd senere og måle i vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...