-Lykkelig-med junispirer Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Hei er det noen her som har vært borti denne sædprøvetesten? Vi kommer om ikke lenge til å kontakte legen for å undersøke hvorfor vi ikke blir gravide, men min samboer gruer seg til sin del. Vi har derfor snakket litt om å prøve denne. http://www.babyornot.no/index.php/cPath/29?osCsid=c2fb1c09840ef2c913e70389bb805e22 Er det noen som har noen erfaring med dette?
Gjest Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Hei der!!!Meg å sambo har prøvd 1 år 5mnd,eg har vert og tatt vaginal ultralyd og det som er av tester.Gynekologen sende sambo videre til denne testen du snakker om,vi har venta snart to mnd sidn han fikk time å imorra er det hans tur,gleder oss masse,men han gruer seg veldig.Han er redd for at han skal få presentasjons angst,men dette skal vi få til.Han har det lett det er oss jenter som har det verst i forhold til dette vi må ligge på ein benk å skreve mens dei legge spiren i ein liten beholder og leverer den på sykehuse..Er litt skummelt og for tenk om vi får svar at vi ikkje kan,det hadde vore kjedli,men er jo andre måter å få barn på så er ikkje verdens undergang...Ønsk oss lykke til!!Skal skrive og si hvordan det går....
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 11. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2008 Vi har ikke prøvd så lenge som dere, men tenkte vi kunne kanskje ta denne hjemmetesten nå. Han har sagt at han blir veldig lei seg hvis det er noe galt med han, og håper jo at det snart vil klaffe. Han har ikke mye lyst til å ta undersøkelsen hos legen, og skjønner han godt. Han kommer uansett til å gjøre det dersom det er det som må til. Er nok ikke noe galt med han. Vi ble gravide på 1 pp, men mistet med en gang. Har "bare" prøvd i nesten ett år. Ønsker dere masse lykke til i morra:) Det går nok helt sikkert bra! Jeg velger å tro at alt ordner seg inntil det motsatte er bevist.
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Hei, jeg har ikke prøvd den, men jeg vet at den ikke er så bra. For den måler bare antall svømmere, ikke bevegelighet. Så selv om den testen sier at han har mange nok svømmere, så kan han fortsatt ha nedsatt sædkvalitet. Jeg synes at du heller burde spare de pengene og vente til dere skal til utredning, og få en ordentlig sjekk i steden. Mannfolka synes tydeligvis at det er helt forferdelig, for min sambo gruer seg veldig han og. Men det er jo egentlig ikke synd på dem, det vi må igjennom er mye verre;)
Helene- Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Vi testet samboer først etter å har prøvd i 8-9mnd. Tok en sædprøve på morgenen og rushet den bort til sykehuset før den ble kald hehe.. Fikk svar etter en uke av fastlegen. Kostet ikke mer enn mellom 2-300. Mye bedre å gjøre det på den måten tenkte vi.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Hei igjen!!Ja nå er det gjort hjikk kjempebra,får svar imorra eller torsdag,er spent!!Snakkes da!!
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 12. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2008 Ruli: Så spennende. Masse lykke til:) Håper alt er bra!!! Du får si fra. Kristinee: Vet du om man må levere på sykehuset? Bor nemlig 30-40 min unna nærmeste, så da blir den jo kald..hehe.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Kristine.Ja den måleveres på sykehuse,men du kan få det til.Ifra mannen har hatt utløsning i ein kopp,du får hos gynekologen til prøven MÅ vere levert på sykehuse kan det gå akkuratt 1 time...Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå