Gå til innhold

ønsker mange svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så fortvilet, sint og skuffet over mannen min. Vi sliter med å få endene til å møtes, har tatt opp et kredittlån på 10000 for å få betalt lånet, samt lånt alle pengene på sparekontoen til barna våre. Noe som vi skal betale ned så fort som mulig. men så er saken den at mannen skal på vilmarkstur med noen venner, helt i orden for avtalen var at det ikke skulle koste noe og han skulle få låne det meste han trenger. Han har fått låne en fiskestang, men den er for tung så han får 2000 kr med moren som han skal bruke på ny. Jeg syns han setter familien sin aller sist nå og tanken på å gå blir bare større og større. Er ikke første gangen han kjører over meg når det kommer til penger...vil gjerne ha mange synspunkt fra dere. Vi har tre barn og er selv i tidlig trettiårene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig kjipt å ha dårlig økonomi altså! Og jeg syns også at de 2000 heller burde ha kommet i forbindelse med nedbetaling av lånet ol.

Har dere tatt opp et kredittlån for å betale et vanlig lån? Er ikke det fryktelig risikabelt? Det bør man vel ikke gjøre dersom man ikke vet med sikkerhet at man har en stor sum penger nært forestående..

Lykke til i alle fall

Skrevet

han er i 30årene og får 2000av mora til fiskestang?! Oy.. Hadde mannen min fått 2000kr i en vanskelig periode så hadde jeg nektet han og bruke de på en fiskestang. Hvertfall når dere har kredittlån som er sykt dyrt, med renter osv. for en ego mann, jeg ville satt hardt mot hardt og sagt at enten lar han de 2000 gå til noe annet enn fiskestang, eller så drar du!

Og dte går og an og finne et kompromiss, vi har ok økonomi, men mannen hadde aldri fått bruke 2000 på en fiskestang, de har gode fine billige fiskestanger på coop obs osv. Greit vis man ikke driver med det hele tiden. Og bare for gøy. 400 på fiskestang og retsen til nedbetaling, det hjelper mye det og.

Skrevet

Så utrolig kjekt for han å være så lite kravstor at han ikke trenger mat og hus, men en fiskestang, det gjør susen. Send han avgårde i villmarken for å bli der, da kan han i det minste skaffe sin egen mat.

Har selv vært sammen med en slik en, og det forholdet tok slutt. Det var godt å slippe alle de bekymringene.

Skrevet

Oisann. Dette hørtes ikke greit ut.

det at han prioriterte å kjøpe seg en ny fiskestang til 2000,- når dere ikke har råd til å betale lånet, synes jeg var merkelig. Virker ikke som om han har økonomisk styring i det hele tatt.

Har dere prøvd å få hjelp med økonomien? Fått en gjennomgang av alle utgifter dere har og slikt? Ville satset på det først, og dersom det ikke virker hadde ikke tanken om å gå vært så fjern for mitt vedkommende.

Lykke til!

(ps! Du kan jo begynne å selge unna ting han har.. f.eks den fiskestanga når han kommer hjem fra turen ;) )

Skrevet

Om han går til moren sin å syter over at fiskestangen er så tung å bære så han får penger til ny burde han heller ha gått til henne så dere slapp å ta opp forbrukslån for å betale regninger!!

La han dra uten mere mas så selger du stangen på Finn.no med en gang han kommer hjem i fra turen. Makan til mann og svigermor...

Skrevet

Huff, jeg føler virkelig med deg! Har selv vært sammen med en slik mann. Han var veldig uansvarlig med penger. Dro til moren sin ofte for å få penger, enda han tjente nok til å skulle klare seg bra.

Er fortvilende når de setter hobbyer og kammerater foran familien sin. Og veldig sårende. Man føler seg ikke mye verdt når de prioriterer slik.

Og som du selv sier er ikke dette første gang! Og det blir neppe bedre senere. Så lenge du er sammen med han vil du neppe bli lykkelig. Ikke bare pga at dere får dårlig råd hele tiden, men pga hans egoisme. At han er umoden og setter seg selv først!!

Du kan sikkert få mindre bekymringer om økonomien om du er alene. Jeg ville satt foten ned. Jeg var dum nok til å bli i det forholdet alt for lenge. Jeg drømte om eget hus, en trygg familiebil og familieferier. Det kunne jeg se langt etter sammen med han.

Nå er jeg sammen med en ny mann og har aldri vært så lykkelig. På 1 år har jeg fått et stort fint hus, ny bil og det familielivet jeg alltid drømte om. Med en som setter familien sin først. Og vi snakker om viktige avgjørelser og blir enige sammen når det kommer til økonomi og hva pengene skal brukes på. Eksen min gikk alltid bak ryggen min ang. penger. Eller enda verre, rett og slett var totalt respektløs for det faktum at det han gjorde ang penger gikk utover meg og barnet vårt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...