kommersnart Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Er det noen som sitter på en grei utstyrsliste tilnyfødte bebiser? har 5-6 uker til termin nå og kunne tenke meg å begynne å legge ting og tang på plass...da er det greit med en liste å gå etter...er jo endel pø en skal ha..husker fra sist gang..
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 du kan gå in på utstyrsguiden i de orange feltet til venster her inne=)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 http://www.barnimagen.com/felles/guider/utstyrsguiden Her er en veldig utførlig liste. Du trenger sikkert ikke halvparten engang Men som førstegangs er det vanskelig å vite hva man trenger og ikke, og så er det jo så GØY å shoppe!! Hehe. Har du barn fra før er det kanskje lettere å luke ut det unødvendige. Men det er mange penger spart på å tenke fornuftig og huske at butikkene ikke stenger selv om du har født, noe kan man vente med å skaffe, se an behovet. Mitt tips er å søke på utstyrslister her på BIM/andre steder, og så lage sin egen liste ut i fra hva man tror man trenger/vil ha. Men veldig greit å ha noe å gå ut i fra. Det er flere tråder her hvor folk kommer med tips på hva som var nyttig og unyttig. Lykke til!
Engelise Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Her er lista jeg rota sammen etter å ha gått gjennom diverse utstyrslister på internett og etter tips herifra. Må bare bemerke at det er ikke alt jeg kommer til å kjøpe med en gang av det som står på lista. Spesielt ikke fra det som står under "Diverse". Lykke til:) Bilstol - Iso Fix til bil Vogn - Vogndyne + trekk - Voksipose Seng - Dyne + pute - Sengesett min. 2 stk - Laken 3 stk - Tisselaken - Sengehimmel - Sengekant - Uro Stellekommode - Gasskluter (ca 20 stk) - Bade håndklær (med hette?) - Frottehåndklær - Gulpekluter (6 stk) Klær - Kjøredress (vindtett) - Strømpebukse (2-3 stk) - Body (1-2 i ull og 6-7 vanlige) - Pysjamas (1 i ull og 2 vanlige) - Bukser uten fot (2-3 stk) - Luer i ull (1-2 stk) - Genser (3-4 stk) - Sparkebukse (2-3 stk) Amming - Ammepute - Brystpumpe - Ammeinnlegg - AmmeBH Diverse - Stelleveske - Lammeskinn (m/ lanolin) - Bæresjal - Vippestol - Babycall - Smokker - Babytepper (2-3 stk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå