Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg har nå i snart 3 mnd lette etter en leilighet uten å finne noe som helst...har sett leilighet i akerhus. Nå føler jeg det begynner å se dårlig an...ingen vil leie ut til de som har barn..helt utrolig".har blitt alene med 3 barn. hva synes dere jeg skal gjøre?. hjelp meg jenter.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Snakk med kommunen om kommunalt lån, og evt kjøp leilighet. Jeg vet, det er ikke lett å få leie, dersom en har mer enn et barn. Jeg leita i ca 4-5 mnd, og fikk til og med høre av noen at "denne leiligheten er for liten når du har 2 barn". Jeg synes den var passelig med 2 soverom, men tydeligvis visste utleier bedre enn meg....... Det endte med at jeg kjøpte meg leilighet i stedet for. Og det angrer jeg ikke på Ellers så har jo kommunene kommunale leiligheter som kan være en kriseløsning til du finner noe bedre:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Ja! det er akkuratt det..har fått bare mail med at leiligheten er for liten eller vil dem ikke ha barn der...ikke lett. jeg bor på Kongsvinger og vil flytte til akerhus (jessheim,ullensaker,skedsmo,sørum) det blir det samma egentilig bare jeg har jobb..for her er det ikke noe jobb også at jeg vil bytte miljø. Tror du at jeg får hjelp selv om jeg ikke er registrert i dems kommune? har også tenkt og kjøpe noe men hadde tenkt å flytte dit først da men det er så vanskelig. takker for svar.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Snakk med NAV. Nå har de jo alt på et sted:) Få dem til å se på ting sammen, både trygd og arbeid, og kanskje få med kommunen(evt sosialkontor) også på et møte(ang leilighet/bosituasjon). Si det som det er; du vil flytte for lettere å få arbeid, og da trenger du og barna et sted å bo. Dette burde de jo synes var strålende tiltakslyst fra din side;) Men du trenger litt starthjelp(praktisk/evt økonomisk) til dette, får du si. Si også at du har jobbet hardt med dette, men det ser vanskelig ut å klare dette selv. Jeg mener der skal finnes en slags "flyttestønad" også, når en må flytte pga jobbsituasjon. Vet ikke hvilken instans som har dette, men kanskje NAV arbeid? Har du overgangsstønad, så har både du og NAV rett og plikt til å få deg i aktivitet, så et slikt møte skulle vel ikke være umulig:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Tusen takk for svar!! skal ta å ringe i morgen å høre..evt få en time hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå