Gå til innhold

Blødninger i 32./33. uke


elinpelin

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen andre som er plaget av blødninger fra livmorhalsen? Jeg måtte inn på fødeavdelingen da jeg var 31+4. Oppdaget ganske kraftig blødning på kvelden og ble litt bekymret. Babyen har det bra og vi fikk bekreftet at det ikke kom fra morkaka. Har nå fått beskjed om å holde meg helt i ro til blødningene gir seg. I går kveld 32+1 oppdaget jeg at jeg begynte å blø igjen så dette ser ikke ut til å gi seg helt enda. Blir ikke helt klok på dette. Skal til legen i morgen og jeg føler kanskje at det er greit å holde seg hjemme fremover nå. Permisjonen er jo bare 5 uker unna og hver dag og uke teller jo mye. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forholde meg oppi det her med tanke på sykmelding videre osv. Er det noen andre som kjenner seg igjen??

Fortvilet førstegangsfødende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne av meg sliter med det samme som deg. Hun har hatt blødninger de siste 4-6 ukene og er vel nå i uke 34 om jeg ikke tar helt feil. Hun har vært et par ganger inne på sykehuset der gynekologer har sjekket at blodet ikke stammer fra morkaken. Hun har også fått beskjed om å ta det med ro og ikke trene og anstrenge seg for mye, men at hun kunne jobbe som normalt (hun sitter på kontor).

 

På sykehuset hadde de sagt at det ikke var helt uvanlig med slike blødninger, og at de av og til hadde sammeneheng med celleforandringer i underlivet. Dette er noe hun rutinemessig skal bli sjekket for når barnet er født og ting har normalisert seg nedentil. Dette er jo kanskje noe du kan sjekke med legen din?

 

Utover det har de bare gitt henne beskjed om å komme på sykehuset dersom blodet endrer farge/karakter og dersom hun får smerter. Ellers leve som før! Helt ufarlig sier hun i hvert fall...bare plagsomt!

 

Kjipt å ha slike blødninger, men det er jo godt å vite at det ikke går ut over bebisen i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere i denne blødningsklubben ja.Hørtes veeeeldig likt ut som meg.De kaller det overfladisk blødning hos meg.Kommer fra livmorhalsen, men finner ikke grunnen.Har hatt det gjennom hele sv.skapet-små og litt større blødninger...IKKE GØY!BLir redd hver gang-vet jo aldri om det er "en ny slags" blødning.Fått beskjed om å komme inn dersom det er friskst blod...måtte inn på sykehus ei natt forrige uke.ALt fint med baby-men blir så trøtt av dette.7uker til termin-skal bli godt å bli ferdig nå.

jeg har vært sykemeldt noen mnd nå.Skal ta det mest mulig rolig.Ikke så lett med en 2 åring i hus;);)Hadde forrsten sånn et sv.skap da sist også.Vi er en liten prosent som visstnok har det slik!!!

Lykke til videre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, det er godt å høre at det er flere:-) Jeg måtte legges inn en uke i forrige uke. Blødningene tok seg veldig opp. Det viser seg at det kommer fra morkaken fordi den ligger plassert lenger ned enn normalt. Nå har jeg fått totalt løfteforbud og beskjed om å ta ting med ro frem til fødsel. Jeg kjenner at det kan bli noen veldig lange dager fremover... Men uansett er vi jo godt på vei nå og det er jo ikke lenger enn 6 uker til termin så det skal jeg vel klare:-) De siste dagene har jeg merket at jeg får veldig mye utflod og noe av det er litt lysebrunt, lurer på hvordan man merker at det er slimproppen som går???... Du får ha lykke til videre du også, skjønner at det er utfordrende med en liten krabat til i hus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...