Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg sa opp jobben min for en mnd siden, da jeg ikke har mulighet til å fortsette etter endt permisjon. Hvordan blir det med arb.ledighetstrygd da? er det 8 uker karantene fra perm.slutt? eller er det bare de 2-3dagene jeg har hørt om? Teller de ukene pappa'n tar som karantenetid (han tar dem ikke sammenhengende, men to uker av gangen over tid)?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Hvis du sier opp fordi det faktisk er uforenlig å jobbe slik og ha barn kan du slippe de 8 ukene med karantene, det gjorde jeg. (Jobbet bare kvelder, og ville ikke ha sett barna overhodet...)
Gjest irismor Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Ja da er det jo lettvint når man kan si opp jobben og gå rett over i arbeidsledighetstrygd. Håper det der for reelle grunner og ikke for at man sakl kunne være hjemme med betaling lengre.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 11. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2008 Nei grunnen til at jeg sa opp var fordi det kun var kvelds/ettermiddagsjobbing, og som hun over hadde jeg ikke villet se junior i det hele tatt (arbtiden er sånn at han må i bhg, for jeg begynner før pappa er ferdig på jobb). Dessuten har jeg ryggproblemer etter svangerskapet, noe som fungerer dårlig i en jobb hvor man må stå HELE tiden på et hardt betonggulv og bære tungt. Har ikke planer om å være hjemme lenger enn jeg må, men jeg må jo finne en jobb først! Dessuten har jeg god tid, men jeg bare lurer sånn i tilfelle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå