Gå til innhold

si opp i permisjonstiden.. arb.ledighetstrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa opp jobben min for en mnd siden, da jeg ikke har mulighet til å fortsette etter endt permisjon. Hvordan blir det med arb.ledighetstrygd da? er det 8 uker karantene fra perm.slutt? eller er det bare de 2-3dagene jeg har hørt om? Teller de ukene pappa'n tar som karantenetid (han tar dem ikke sammenhengende, men to uker av gangen over tid)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du sier opp fordi det faktisk er uforenlig å jobbe slik og ha barn kan du slippe de 8 ukene med karantene, det gjorde jeg. (Jobbet bare kvelder, og ville ikke ha sett barna overhodet...)

Gjest irismor
Skrevet

Ja da er det jo lettvint når man kan si opp jobben og gå rett over i arbeidsledighetstrygd.

Håper det der for reelle grunner og ikke for at man sakl kunne være hjemme med betaling lengre.

Skrevet

Nei grunnen til at jeg sa opp var fordi det kun var kvelds/ettermiddagsjobbing, og som hun over hadde jeg ikke villet se junior i det hele tatt (arbtiden er sånn at han må i bhg, for jeg begynner før pappa er ferdig på jobb). Dessuten har jeg ryggproblemer etter svangerskapet, noe som fungerer dårlig i en jobb hvor man må stå HELE tiden på et hardt betonggulv og bære tungt. Har ikke planer om å være hjemme lenger enn jeg må, men jeg må jo finne en jobb først! Dessuten har jeg god tid, men jeg bare lurer sånn i tilfelle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...