Gå til innhold

Min datter på 4(om 11dager)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 92 cm lang og veier 13,5 kg. Nå vil legen ta prøver av henne pga liten vekst. Er ikke no tull?

Jeg er ikke høy selv 162 far 179.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hm.. min datter på 4 (om 1 mnd) er 15 kg, og kanskje i underkant av 100 cm... syns jo ikke forskjellen var så stor? Ikke hørt noe her om noe prøver av noe slag...

Skrevet

Er det jeg har sagt til legen at det flere små 4 åriger rundt her. Min nest elste var liten av vekst fram til i fjor.

Nå er jo han på høyde mde andere gutta i klassen.

Skrevet

Dersom hun er 92 cm lang så ligger hun et stykke under normal-percentilene. Jeg synes derfor det er helt riktig av legen din å ta prøver av henne:)

Hun tar jo ikke skade av å bli testet? Hvilken percentil har hun ligget på tidligere? Har hun hele tiden ligget under, eller har hun "falt" ned etterhvert?

:)

Skrevet

Hun var normal vekst fram til 15 månders alder.

Skrevet

Da er hun mindre enn min treåring(jente).

Det skader ikke å sjekke for sikkerhets skyld. Alt er sannsynligvis i den skjønneste orden, men hvis det skulle være noe galt, er det best å få vite det fortest mulig, så har man bedre mulighet til å "fikse" det.

Skrevet

Følger hun sin egen kurve nå da? Altså... Følger hennes kurve percentilen over, eller flater den fortsatt ut?

Skrevet

Alt har flata ut. ikke vokst siste 9 måmdene eller økt vekt

Skrevet

Da er det nok ikke så dumt å få det sjekket opp. =)

Skrevet

De har vel regler de må følge. Jenta mi ble sendt til utredning da hun gikk ned i vekt og var løs i magen over en periode og de fant ut at hun bare var litt umoden i tarmene og vi skulle unngå melk og egg en periode. Bedre føre var. ;)

Min 4åring er 104cm høy og 15kg, og hun er ikke noe stor 4-åring.

Skrevet

Tror jeg ville vært veldig glad for at legen følger opp.. =)

Skrevet

Da er hun ørlitt større enn min gutt på 1,5 år...

Jeg hadde vært glad for oppfølging, og skjønner ikke hvorfor du stritter mot..?

Skrevet

Minsta var på 2 årskontroll for ikke lenge siden og hun var 92cm og veide 12,5 kg. Er ei lita frøken du har:)

Syns du skal være glad for at de følger opp,og tar jobben sin seriøst.

Må jo være trygt og godt for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...