Gå til innhold

10 mnd og vil bare ha pupp


Ging

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skriver her i håp om at noen har liknende erfaringer å dele, og kanskje råd å komme med.

I praksis er det nesten fullamming her ennå, selv om vår lille er snart 10 mnd. Vi har prøvd å innføre et godt måltid fast føde på kvelden for å få ei roligere og lengre natt. Vi sluttet med nattamming for litt over 2 mnd, da det var amming 4-5 ganger mellom 23 og 06. Det gikk forholdsvis greit, men fortsatt er det natt kun fra 23 til 06, og det synes jeg er litt for lite. Vi begynte å innføre smaksprøver på grøt ved 5-6 mnd, men etter over 2 mnd med prøving gav vi opp. Etterpå har vi prøvd banan og brødskive, og dette faller forsåvidt i smak, men kun et par biter. Vi gir fingermat når vi spiser, og hun storkoser seg med å spise kokt ris, melon, brødskorper, broccoli etc, så lenge hun ikke blir matet. Dette er forsåvidt greit, men det blir aldri nok til at det er et helt måltid.

Jeg lurer nå på om jeg må nekte pupp innimellom, for at hun skal bli såpass sulten at maten skal bli mer populær. Jeg har prøvd å utsette puppmåltidene, men kun med det resultat at hun blir så grinete at maten i alle fall ikke er interessant. Vi har selvsagt også prøvd å la pappa ta seg av matingen, og med meg langt ute av syne, men uten særlig hell.

Forøvrig er hun veldig blid og oppegående, så det virker ikke som om hun lider, men det er dette med nattesøvnen som begynner å bli litt slitsomt. Dessuten skal jeg snart begynne å jobbe, og da MÅ hun jo spise annen mat.

Setter pris på å høre det om noen har erfaringer å dele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

 

Har/hadde det samme problemet her.. Hun nektet å spise noe som helst.. Bare pupp var godt nok.. Vi har prøvd i 4,5 mnd på å få henne til å spise uten hell.. Hun legger på seg men ikke så mye.. Smiler dagen lang og ser ikke ut som hun trenger noe annet, men hun bør jo få i se annet og..

 

Hun får også finger mat men det meste går på gulver eller til hunden...

 

Men plutselig her en dag gapte hun.. Fikk SJOKK.. Så nå etter mye stress fra mor spiser hun grøt og fruktmos..

 

Det var fruktmos hun gapte for første gang. Ammer en del enda og.. Men mest på morgen og kveld..

 

Så ikke gi opp, det gjorde jeg på slutten.. Ble så oppgitt etter å ha stresset i 4,5 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Det hørtes veldig kjent ut, så jeg får bare prøve å ikke gi opp, som du sier. Altså, jeg gir jo ikke opp, men jeg blir skikkelig frustrert noen ganger :)

Vi får bare fortsette å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får bare prøve.. Jenta mi vil ikke ha brød lengre. Middag vil hun heller ikke ha. Så her er det bare grøt og fruktmos som faller i smak.. og PUPP da selvfølgelig.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...