Gå til innhold

Sier opp jobben -arb.ledighetstrygd da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man arbeidsledighetstrygt om man sier opp jobben? Må man si ja til den første jobben en blir tilbydt? Er sykepleier men ønsker ikke jobbe som det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du sier opp jobben selv,mener jeg du må vente 8uker før du får arbeidsledighetstrygd.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du får en karantenetid på 8 uker, ja.

Det er ikke som om nav slenger en jobb i trynet på deg, de gir deg ingenting. Du må stille opp på samtaler med omtrent 1-dags varsel, og du må delta på jobbsøkerkurs, dersom du ikke klarer å vri deg unna..

Kanskje du kan søke om omskolering, dersom sykepleier ikke er tingen for deg?

Skrevet

Ok. Dette er litt stygt av meg. Men i lys av de andre debattene rundt samfunnsøkonomiske forhold i dag, får dette meg til å bli en smule irritert.

Ikke ment å være personlig mot deg, HI! :-)

Men - når man HAR en jobb, så er man altså villig til å si den opp, og heller motta trygd???

Da mener jeg at velferdssystemet har gått for langt, og vi er over grensen bortskjemte!

HELDIGVIS - har ihvertfall staten klart å sette en begrensning på at hvis man selv sier opp jobben, så får man ikke arbeidsledighetstrygd på - er det 2 måneder?

MAKAN!

Skrevet

Prøv å jobbe bare kvelder og helger du da når du har mann på båt! Hvis du stiller opp som barnevakt er det helt greit;)

HI

Skrevet

Poenget mitt er at staten ikke kan lastes for hvordan hver enkelt familie legger opp sitt familieliv. :-)

Skrevet

Litt enig med deg solstråle, for jeg har kjent så mange som har levd på arbeidsledighetstrygd fordi de ikke vil ha en kjedelig jobb. Men jeg er likevel glad for at man har en slik ordning. Slik at man kan si opp hvis familieforhold, mobbing på arbeidsplassen el. plutselig gjør det vanskelig å beholde jobben en har før man har funnet seg en ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...