Gå til innhold

gravid med prevansjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg synes det er litt rart med alle de som sier at de er blitt gravide mens de brukte p-piller??

hadde det bare vert en eller 2 liksom.. men det virker som om det er blitt helt vanlig å bli gravid mens man går på pillen... er det virkelig sånn?? da kan jo ikke pillene være 99 eller97% sikkre da? når det er så mange som blir gravide?? de må jo ha slurva litt med pillene?? glemt den en dag å sånn??

er det bare jeg som reagerer på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste som sier de har blitt gravid på pillen har vel på en eller annen måte klart å slurve. Om det er fordi de har tatt pillen for sent eller glem tå ta den i det hele tatt er sikkert forskjellig. Noen tar gjerne pillen når de har oppkastsyke, og tenker ikke over at den kan komme opp igjen, og at man da er ubeskyttet i 14 dager.

Jeg ble gravid "på pillen" med førstemann. dvs vi reiste vekk en helg, pillene lå hjemme.. og vips ble jeg gravid noen uker senere :-) Visste jo at jeg var ubeskyttet, men tok sjansen.. og det er vi glade for idag :-)

Tror det er ytterst få som blir gravid selvom de har tatt pillene slavisk! :)

Skrevet

Jeg har blitt gravid med p-piller, og jeg har tatt de hver dag til samme tid, hadde brukt et merke i 6 år som jeg var kjempe fornøyd med, men de sluttet de jo selvfølgelig å selge i norge aner ikke hvorfor, men da måtte jeg over på et annet merke, og da ble det veldig rot i systemet. Mensen kom plutselig etter litt over 2 uker og da kom den ganske kraftig iforhold til hva jeg var vant med, snakket med fastlegen min som sa at det sannsynligvis var en overgangsperiode, etter det så kom den når den ville, hadde den vel kanskje 4 eller 5 ganger i 2007, fikk så prøve et nytt merke ved årskifte, og det begynte akkurat likt, men da jeg i mai fikk veldig ømme bryster noe jeg fikk også under forrige svangerskap tokk jeg en test som slo ut med engang, og nå er jeg 18 uker på vei.

Har selv reagert på at mange blir gravide med p-piller, Men det trenger ikke nødvendigvis være at enn har slarvet.( er utdannet innen helsesektoren, så jeg er opptatt av å ta piller/medisin i rett tid)

Skrevet

Enten glemt og tatt tabl,elr hadt diare elr oppkast. Bytte man merke er man ikke sikker i begynelsn.

Skrevet

Jeg ble gravid på p-pillen, og hadde virlkelig IKKE slurvet. Hadde heller ikke hatt omgangssyken eller diare.. Spekulerte lenge på hvordan det var mulig. Så kom jeg på at jeg i den perioden jeg ble gravid, hadde gått på en antibiotikakur for nyrebekkenbetennelse.. Er sykepleier, så vet at noen medikamenter ikke går sammen. Fant dermed fram pakningsvedlegget, og jada, i pakningsvedlegget står det at den i sjeldne tilfeller kan minske effekten av p-piller.. Hehe.... Så der var sikkert grunnen i mitt tillfelle..

Skal forresten kreve farsbidrag av legen som gav meg den resepten, hehe....

Skrevet

..har man litt løs mage en dag kan det åsså gjøre det utrygt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...