Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 kan de bare ta vannet? eller må man få drypp eller tabletter? gjør de vondt når de tar vannet? vil bare veta deres erfaringer=) så viss jeg blir satt i gang at jeg vet litt hva som kommer til å skje=)
vanillaface Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg ble satt i gang med en gel som de satte opp i livmorhalsen. Dette funket ikke noe særlig og før jeg skulle legge meg fikk jeg en sprøyte i rumpa og dagen etter hadde jeg 4 cm åpning. Da tok de vannet og satte i meg drypp. 5 timer etter hadde jeg jenta mi i armene mine
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 hvorfor fikk du sprøyte i rumpan? usch jeg er livredd sprøyter=) he he
shari_z Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Med nr 1, fikk jeg stikkpiller i kjeden og drypp - 4 forskjellige typer da kroppen min ikke hadde lyst å føde barnet riktig enda. (Dette var hun som var dødfødt uke 30+3, fødselen ble satt i gang pga det.) Etter stikkpillene, måtte jeg ligge flat i 1 time og så kunne jeg stå opp, men hadde ikke lyst til det pga situasjonen. Med nr 2, jeg hadde noenlunde regelmessig rier/kynnere med ca 5 minutters mellomrom. Fødselen ble satt i gang 36+2 pga nyrebekkenbetennelse hos meg, forårsaket av babyen som lå på og klemte urinlederen fra nyren til urinblæren min. De bestemte for å ta vannet først for å se om ting skjedde; hvis ikke, skulle jeg få drypp. Ting skjedde. 2,5 timer etter vannet ble tatt var jenta mi ut. Det gjør ikke vondt når de tar vannet, men jeg kunne føle det da de gjorde det. Rar følelse, vanskelig å beskrive, nesten som om de dro på meg. Det var veldig fort gjort. Og selvfølgelig rart å føle at plutselig blir alt vått Om de tar vannet først, eller om du får stillpiller/gele i kjeden først kommer helt an på hvor moden du er, tror jeg. De fortalte meg begge gangene at fødsler som blir satt i gang (med medisiner) kan bli mer vondt, men jeg har ingenting å sammenligne med, så vet ikke helt, men det høres logisk ut. Uansett så gikk det greit begge gangene, eller så greit som det kunne når den ene var død. Som du har skrevet i ønskebrevet ditt, bare fortell dem at du ønsker at alt skal bli forklart så godt som mulig på forhånd. Det kommer til å gå bra. :-)
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 shari_z ja jeg blev jo satt i gang med de pillene i kjeden når jeg fødte sist og så håper jeg får de, eller at de kan kanske ta vannet før jeg ønsker jo at gå i gang naturligt egentligen... Jag hadde me og en veldigt bra fødsel med Adrian..som du skriver så bra som den kunde bli når han var død selfølgeli men jeg hadde ikke vondt. så håper virkeligen at de kan ta vannet og at jeg går i gang på den måten=) vil ikke ha drypp helst da=(
Gjest Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Jeg var på st.olavs til igangsetting i dag tidlig. Jeg var ganske moden, men fikk likevel en modningstablett. Da måtte jeg ligge en time for at den skulle få virke. De tok også CTG når jeg lå der. Altså registrerte babyens hjerteslag, aktivitet og sammentrekninger. Nå har jeg fått permisjon til jeg skal ha neste tablett kl 15. Tror de sjekker meg først da, og hvis jeg er moden så kanskje de bare tar vannet. Sist gjorde de i hvert fall d. Syns d var vondt, men d har litt med plasseringen av livmora. Med meg så er den litt desentralisert, så jordmoren traff ikke skikkelig med det samme. Akkurat å stikke hull kjente jeg ikke. Riene tok seg opp med meg sist gang, så måtte ikke ha drypp. Håper på at det samme skal skje nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå