barn2009 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Driver man fortsatt og blir veid på legekontrollene? Synes dette er en uting og ønsker det ikke. KAn man si nei?
Babykilo Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Kommer litt an på. De vil ha oversikt i tilfelle mye vann i kroppen etc, men det merker man da også på nadre måter. sist jeg var gravid hadde jeg en strålende jordmor som sa jeg slett ikke trengte veie meg, hvis jeg ville kunne jeg ha oversikt hjemme selv. Da jeg var hos legen min denne gangen, sa han det nok var et must. Men jeg skal komme meg til jordmor for neste sjekk. :-)
mammaigjen2 Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Alle veies hver gang (jeg likte det ikke jeg heller men...) det er ikke vekten din di vil vite men hvor mye du legger på deg i løpet av 9 mnd. Ikke sundt for verken deg eller barnet med for høy/rask vektøkning. Det kan også være aktuelt med sukkerbelastningsmåling dersom du blir veldig stor. Videre tas blodtrykk og kjennes hvor barnet ligger- sympfyse/fundus måling og urin prøve.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg fulgte vekten hjemme. Kan ikke forstå at jordmoren kommer til å kreve å veie deg så lenge du har kontroll på det selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå