Gå til innhold

Helsesøster sa jeg kun skulle gi yoghurt naturell!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må bli enormt kjedelig i lengden!! Hadde dere hørt på det? (han er 1 år)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi, smaker det noe godt da? hva med å ha litt havregryn oppi?

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt den ren hvis ikke 1åringen likte det, men jeg syns det er et ypperlig alternativ å blande i ren frukt i den fremfor å kjøpe ferdigyoghurt som er tilsatt så mye mer sukker.

Skrevet

Han liker den faktisk! hehe! Men jeg synes det blir så kjedelig i lengden!

Tine har jo så mange typer, den med svisker er jo feks kjempe fin for magen hannes når den er litt trasig.

Litago er jo proppfull av sukker, så den gir jeg ikke.

Skrevet

Tilsett bær eller frukt, men vær forsiktig med banan den kan bli besk. Kornblandinger som go' dag inneholder lite sukker, og mye fiber.

Skrevet

vi kjøper dominio(eller noe sånt)

Den står det ikke at den er tilsatt sukker. Små begre med mye smak. mini elsker de.

Skrevet

Takk=) Er det noe spesielt man ikke skal gi i denne alderen da? har feks hørt at man skal være forsiktig med jordbær og sitrus..

Skrevet

Hva har det å si at du synes det er kjedelig så lenge ungen er fornøyd?

Skrevet

Å gud! Jeg snakker i lengden! kan jo ikke være bra å gi kun en type yoghurt i flere år!!!

Skrevet

Tusen takk for linken! Naturell er jo klart den beste ser jeg! Da skal jeg gi den å blande i diverse:)

Skrevet

Nå mente vel ikke helsesøster at du kun skulle gi yoghurt naturell til han er 20 år heller.

Skrevet

Er Litago proppfull av sukker?? Det er da bare 6%. Mild og lett yoghurten, som skal ha redusert sukker, har 5%. Hvilke andre yoghurter finnes det med lite sukker i egentlig? Og da mener jeg ikke de som er tilsatt aspartam eller sukralose istedet for sukker - til en som er under 3 så gir jeg heller sukker enn aspartam....

Men ja, yoghurt naturell med litt frukt eller syltetøy i er et bedre alternativ.

Skrevet

Nei men i barnehagealder;) Og det er jo noen år..

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være bra? Yoghurt er jo yoghurt om det er naturel eller blåbær tilsatt. Eneste forskjellen er bær og sukker som er tilsatt.

Skrevet

Kverulant. Det var et spørsmål

Skrevet

Jeg ser du har fått en del svar her, men vil allikevel komme med mine erfaringer.

Hvorfor i alle dager skulle barnet IKKE like den yoghurten?

Hvorfor skulle det bli kjedelig? Bare fordi VI synes det??

Barn vennes til ulike smaker i et annet tempo enn oss voksne. Barn er ulike, ja det vet jeg også.

Men her har vi god erfaring i å gi yoghurt naturell. Barna her får den som første yoghurt, og spiser faktisk den slik den er i flere år. Slik smaker yoghurt - og det er godt, ser det ut til at de tenker.

Jeg ser ingen grunn til å blande den ut til å begynne med. La han spise den "i flere år" - når/hvis han blir lei - da kan du blande i ulik frukt, er min erfaring.

Skrevet

Jeg kverulerer ikke, derimot er det du som lager et problem av noe som strengt tatt ikke er et problem. Bare vær glad for at han liker den yoghurten.

Skrevet

Jeg liker den yoghurten kjempe godt! så er ikke fordi jeg mener den er kjedelig! Jeg tenkte mere om det ble for lite næring osv, iforhold til yoghurtene som er tilsatt bær osv. Men tenkte faktisk ikke på at jeg kunne tilsette det selv=)

Skrevet

Så lenge han er fornøyd, trenger du ikke gjøre noe. Blir han lei av naturell, kan du ha i litt sviskepure, aprikospure eller frukt.

3åringen her spiser noen ganger naturell med banan, frokostblanding og kanel, men hun får også "vanlig" youghurt.

Skrevet

Siden yoghurt ikke er hovednæringen til barn betyr ikke det noe, synes jeg. Dessuten er det bedre å gi barna ren frukt i en egen "bolk"!

Skrevet

Om han liker den og du syns den er kjedelig, er det vel du som legger din smak i hans munn, for å si det sånn? Vi brukte kun naturell og varierte med bær og frukt; most banan, svisker eller tørka aprikos som er vatna ut, raspa eple eller pære osv, bare fantasien som setter grenser :-)

Skrevet

Du kan ha masse forskjellig i, som svisker, druer, blåbær, bringebær osv. Havregryn er bra, for da metter det mer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...