Gå til innhold

kjærlighets ting igjen... hehehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

om hjerte sier ja, mens fornuften sier tja/nei. går man da for hjertet? kan kjærligheten fikse tillitsbrudd (ikke utroskap) om man bare er forelsket nok? og det blir vel egentlig ikke mer rett og si at ting er ok bare fordi hjerte føler mer?

jeg vet jeg snakker i gåter, men litt forvirra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe svar egentlig, men hvis du ser din egen setning "fikse tillitsbrudd om man bare er forelsket nok" - hva skal du da gjøre når forelskelsen går over? For den er jo kjent for å komme og gå litt - jeg er jaffal ikke på en sky som jeg var de første par årene, hehe...

Skrevet

Tja, jeg er litt i tvil. Ville ikke sluppet han helt inn i varmen i allefall...

Når man er voksen og har ansvar for barn, hus og jobb etc syns jeg at den man er sammen med bør være stabil og til å stole på :-)

Skrevet

jeg er en person som glemmer fort... så om det blir sånn så er det ikke slik at jeg vil gå og dvele over den ene tingen. da legger jeg den ballen død. og tenker på nå tiden. hm... men alikevel, man bestemmer jo selv hvordan man skal bli behandlet så sier man at det er ok så kan det jo fort skje igjen. selv om han aldri mente og være slem/dust/teit

Skrevet

ja sant sant. hm... men jeg vet at jeg liker han for godt til og greie og ta ting rolig. men jeg må vel bare være veldig sterk!

Skrevet

jeg tror man kan bygge opp tilliten igjen om man virkelig vil. man må bare jobbe for det å legge ting bak seg.

håper det ordner seg for deg :)

Skrevet

Jeg mener nei, for når forelskelsen har lagt seg, vil fornuften bli dominerende, og da vil fornuften som i utgangspunktet sa tja, nei, vinne....Når en er forelsket, og har de sterkeste følelsene( føler en selv da), vil følelsene overskygge det meste(tillitsbrudd, dårlige sider osv)..., Men en dag vil rett og slett fornuften ta deg igjen, mener jeg da, og da hjelper det ikke hvor enn de sterke følelsene var en gang i tiden... Snakker av erfaring så:) hehe....

Skrevet

i følge sjaman sine spådommer så gjør det det... hehe.. hm..

Skrevet

Hver gang jeg har lyttet til hjertet mitt har ting før eller siden gått i dunken. Når jeg følger fornuften innser jeg etterpå at jeg valgte det riktige.

Derfor følger jeg fornuften mer enn hjertet :)

Skrevet

takk.. hehe *rødme*

Skrevet

jeg pleier også og følge fornuften, i alle sammenhenger bortsett fra kjærlighet. kjærlighet er jeg temlig dårlig på.. hehe... men det er fryktlig vanskelig og være sammen noen for fornuftensskyld eller?

Skrevet

hei..snartur innom her...og denne her vil jeg svare på :-)

Et godt råd, lytt til magefølelsen din..kjenn etter, er den god? Hvis den er det så gi ham en sjans, hvis den er uggen, avslutt og gå videre. :-)

Magefølelsen er kombinasjonen mellom fornuft og hjerte ofte....og i de fleste tilfeller er den også helt riktig...

Skrevet

Sånn jeg har erfart på meg selv, har jeg alltid latt fornuften vike litt, pga de sterke gode forelsket følelsene,,, Og det som er farlig med disse følelsene er at de lurer deg til å tro at noe er rett, rett og slett fordi det føles så forbannet rett, pga de sterke følelsene... Men dette har jeg brent meg på mange ganger,,, Og i ettertid har det alltid vist seg at fornuften hadde rett... Følelser kan lure en trill rundt mange ganger, lure deg til og bli overbevist til at noe er rett, som egentilg ikke er rett i det hele tatt... Men ikke lett å bli klok på det der altså... Men jeg selv er tippet mye mer over på fornuftsiden nå, lar meg ikke så lett rive med lenger.....

Skrevet

magefølelsen min funker ikke. den har aldri funket noen gang. men hjertet sier at det er rett.. hm... jeg får se hva som skjer. babyskritt.. hehe

Skrevet

Du har nok en intuisjo du også, må lære deg å finne fram til den igjen. Tørre stole på deg selv rett og slett.

Forsiktighet er lurt uansett når det er barn inn i bildet... Jeg venta til både hjertet, fornufta og magefølelsen sa ja jeg.... ;-)

Skrevet

hehe.... kanskje det er det jeg burde... vente på neste altså :P

ja jeg må lære meg og stole på meg selv, jeg føler meg som en litten drittunge på føste skoledag som blir bett om å lese høyt når det kommer til kjærlighet, forhold og menn... hehe

Skrevet

Mener ikke at du skal være sammen med noen KUN for fornuften sin skyld da. Men begge ting må stemme, med både hjertet og fornuften, ikke bare hjertet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...