Gjest Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg faar litt noia av tanken. Jeg kommer nok mest sannsynlig ikke til aa vinne en evt rettsak, saa jeg blir vel noedt til aa gi han det. Jada, jeg vet jeg kommer til aa faa pes for dette siden fordi fedre har like mye krav paa ungene som mor. Men jeg har jo vaert alene siden unnfangelsen, og derfor blir det rart og ekkelt at han plutselig skal staa paa alle papirer. Dette er vel foerste ferd mot at han kommer til aa overta omsorgen.
winneboo Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Eneste jeg merker til at vi har delt foreldreansvar, er at det er stress uten like å få han til å skrive under på pass. Må passe på å starte prosessen ca 6 mnd før jeg trenger passet, å er jeg heldig skriver han under på det ETTER at politiet har sendt han et brev om at han må skrive under...puhh.. Men hvorfor tror du kan kommer til å overta omsorgen? Foreldreansvar har jo ikke noe med samvær å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Foreldreansvar er ikke så ille. Det betyr bare at han få være med og bestemme flere ting i hverdagslivet til barnet ditt. Være med på foreldremøte, skrive under når du skal skaffe pass (gjør det før han skriver under) etc. Ikke noe verre enn det. Jeg var også kjempe skeptiks da bf søkte om foreldreansvar. Tok kontakt med advokaten min, og fikk vite at det ikke er så ille. Etter at vi skrev under avtalen, så trodde jeg at han skulle bli mer interesert i hverdagen til gutten, men det er han ikke. gidder ikke å komme på foreldremøte i bhg engang, selv om jeg sier ifra i god tid. Det er som om han aldri har underskrevet noenting. Så ikke vær bekymret. Hvertfall ikke før han krever delt omsorg.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Joda, det jeg er mest bekymret over er at han da kan nekte oss å flytte hvis vi vil det? Og jeg ønsker jo å bli skomaker, så da kan vi ikke bo her under utdannelsen. Jeg er jo så vant til at jeg ordner og styrer alt alene, og jeg er formelig PISSREDD for at han skal begynne å kreve delt omsorg med en gang ungen er 3 år. Jeg ville i utgangspunktet ikke skrive han på barnehagepapirene fordi han voldtok meg, men da ble han bare fly forbanna så jeg lot han gjøre det. Han ville også komme i barnehagen første dag, og der måtte jeg føye meg også. Jada, jeg vet det er egoistisk, men det har liksom bare vært meg og henne. Venter på telefon fra jurk nå, håper de kan hjelpe meg litt.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Jeg tror ikke han kan nekte deg å flytte om du har en god nok grunn til det. Uff..... Lykke til.
winneboo Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Du trenger ikke bekymre deg for at det blir delt omsorg for det blir det aldri hvis ikke begge foreldrene er enige, ingen domstol kan dømme det engang. Så der kan du ta det helt med ro Han kan heller ikke nekte deg å flytte, selv om dere har delt foreldreansvar. Eneste er at du ikke kan flytte utenlands med barnet uten at han samtykker, men du kan flytte hvor som helst i Norge da.
noLadyjustME Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Er det sånn at den av foreldrene som ikke har foreldreansvar kan søke når som helst,uansett bakgrunn(tidligere interresse osv) og få det garantert?
Gjest Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Det verste med delt ansvar er at om det skulle hende deg noe så går omsorgen automatisk over til barnefar. I mitt tilfelle er det skikkelig ironisk da jeg ikke får sende barna på samvær til han uten tilsyn engang. Politiet har anbefalt meg å søke om å få ansvaret alene pga at han er så lite samarbeidsvillig. Han har dog ansvar på kun ett av barna.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Jeg snakket med advokat rett etter bebisen kom. Pga han ville ha delt omsorg. Jeg sa at jeg hadde gått med på delt ansvar og det var positivt sa advokaten. viste samarbeidsvilje med det, og det skal mye til for at bf ikke får det om han skulle gå så langt som til retten.
winneboo Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 Ja det er litt skummelt Fru Lastina. Jeg hadde vridd meg i graven hvis datteren min hadde havnet der. Mye mulig det er stygt å si men jeg tror neppe barnefar hadde greid å tatt vare på vesla 100%. Han og samboeren orker ikke henne og deres barn samtidig engang så de reiser hjem til familien annenhver å får hjelp med ungene. Egentlig så tror jeg ikke han hadde villet hatt henne 100% heller. Så jeg regner med det er mine foreldre som hadde overtatt henne. Nei vi får holde oss i live jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå