Gå til innhold

gravid og passer hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg fant ut at jeg var gravid 4-5 dager før svigers skulle på ferie og hadde lovet dem å passe hunden. Jeg hadde lyst da å avlyse, men det var for kort tid, så hunden er nå her. Problemet mitt er at jeg er nesten livredd for å plukke opp etter den. Vet jo at gravide skal holde seg langt unna både katte- og hundeavføring.

Bekymrer jeg meg unødvendig? Hva gjør dere som har hund selv? denne skal jeg bare passe i en uke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bekymrer deg unødig. Det er katteavføring man skal være forsiktig med, siden de er endevert for parasitten toxoplasma gondi (toxoplasmose). Selv her gjelder det forøvrig bare at man utviser generell god håndhygiene, slik man alltid skal. Har nå både katt og hund i hus, samt jobber med dyr hver dag, og kan ikke si jeg tenker mye over det. Blir spennede å se om jeg er immun mot toxoplasmose da. De fleste er faktisk ikke det, selv om de jobber mye med dyr. Det sier jo noe om hvor vanskelig det er å få smitten i seg.

Vask hendene du, så går det bra både med katt og hund!

Skrevet

Tusen takk :)

Da kan jeg plukke opp uten å bekymre meg, nå må jeg bare overkomme brekningene.. (er ganske vant med hund, men siste dagene har jeg vært ganske kvalm, og hundeavføring gjør det ikke veldig mye bedre..)

Skrevet

Hold pusten eller pust litt ut akkurat når du tar opp hundebæsjen, da slipper du faktisk å kjenne noe særlig til lukta. ;) Ellers ikke noe problem med hundeavføring, som tidligere innlegger skrev.

Skrevet

Nei da det er ikke noe problem he he hold pusten ja:) elelr pust med munnen vet det er litt ekkelt når man er kvalm

Håper du koser deg med hunden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...