Gjest Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Vi var på vei hjem etter å ha vært i Asker på lunsj hos noen venner, når det sier pang! Vi er blitt påkjørt bakfra på E18 i regnværet. En tydelig preget eldre herremann og hans kone sitter i bilen som traff oss. Et lite øyeblikk følte jeg veldig sympati for mannen, men samtidig kokte sinnet i meg. - LilleM satt i baksetet og det kunne gått riktig ille.. Når vi valgte nytt sete til lilleM, så var telte vi leeenge på knappene om vi skulle ha forovervendt eller bakovervendt sete. Statistikker og tester ble lest omhyggelig, og vi endte opp med et forovervendt sete av mange grunner: bilsyke, skriking og det faktum at statistisk viser det seg at det er flest påkjørsler bakfra. - Og om jeg har hatt dårlig samvittighet for at gutten min har sittet forovervendt, så har jeg ikke det nå lenger.. Det reddet ham i går. Det ble heldigvis ingen personskader, men jeg kan love deg at mamma har vridd og kastet på seg i hele natt. Ekle drømmer med værre utfall har fått spinne. - Og det virker som lilleM har merket mammas uro, for han roet seg ikke i natt selv..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Kjære deg, så godt å høre at det gikk bra tross alt!!! Å oppleve dette er skremmende........sambo opplevde også dette for en stund tilbake og han var helt skjelven resten av den dagen. Han og lille rosa ble påkjørt bakfra, og takk og lov satt hun også forovervendt og kom fra det uten et pip eller skramme! Hadde dere vært i nærheten av meg nå skulle jeg gitt dere en dose Arnica hver. Så hadde sjokket lagt seg og dere hadde roet dere raskt. Et tips om du har mulighet til å stikke innom et apotek som har homeopatimedisiner. Det funker helt fantastisk i slike tilfeller:-) Godt at det endte bra uansett! Og hyggelig å se nicket ditt igjen:-) Vi venter på freddan også;-DD
Trollmora Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Så godt at det gikk bra med dere og at det kun ble materielle skader! Kjenner følelsen din med lettelse, sympati og forbannelse. Håper du får lagt hendelsen bak deg og at lilleM ser at mamman roer seg. Stor klæm fra
Gummelillan Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Så godt at det endte bra!!! Skjønner godt søvnløsheten. Det er jo nettopp når alt har gått bra og man er tryggt hjemme igjen at alle tankene om hva som kunne ha skjedd kommer opp. Får håpe at den store skjelven har begynt å legge seg. Men, greier ikke å dy meg enn å kommentere misforståelsen av at det at Lille M satt forovervendt var det som berget han. Det er nettopp ved påkjørsler bakfra at det å ha et bakovervendt baksete i enkelte tilfeller kan være redningen, nettopp ved å forebygge at den berømmelige piskesnertbeveglsen unngås (hodet kastes hardt forover når man blir påkjørt bakfra. Sitter ungen i bakovervendt sete blir da hodet bare presset inn i setet). Men heldigvis, de aller fleste påkjørsler bakfra skjer ikke i særlig høy hastighet og dermed går det bra med de aller, aller fleste. Må ile til og si at jeg også da har forovervendt på min minste, nettopp av hensyn til en del andre faktorer. Altså ikke meningen å belære eller være bedreviter her altså. Så bare ut som om både du og Klatten hadde samme oppfatningen og da er det noe med når man sitter med fagkunnskap blir man av og til veeeldig fristet da ...;-)
Karomamma Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Så bra at det gikk fint, litt av et sjokk når slikt skjer! Vi har heldigvis vært skånet for sånne opplevelser (bank i bordet)og glad er jeg for det Snuppa vår sitter også forovervendt (har gjort det siden hun var halvannet) selv om jeg har hørt som eksperten sier, at andre veien er tryggest så lenge som praktisk mulig.
coscos Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Hei Seier og Glede, Dette hørtes ut som en forferdelig opplevelse. Skjønner godt at det kokte inne i deg, man tenker jo gjerne det værste. Godt å høre at det gikk bra med dere, og at dere får en bedre natts søvn i natt.
iznogood Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Å uffda! Så bra at det gikk godt med dere! Hvordan gikk det med bilen? Skrev du skademelding, eller var du for rystet? Uansett bruker man litt tid og nattesøvn på å overkomme sjokket. Har i regnbyen regner det nå så grasat at jeg har tenkt på påkjørsler hele dagen - ikke ser man noe og plutselig står bilen forran kubbet i en dam (eller miniinsjø) Men igjen - veldig godt at det gikk bra med dere!!!
Plutseliten :) Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Det å bli påkjørt er en skikkelig ekkel opplevelse som sitter i en stund.Man gjennopplever smellet,lydene og hva man tenkte.... Så godt at det gikk bra med dere alle,og håper at du har kommet over det verste sjokket og får sovet godt igjen!
♥Snulder Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Så godt at det gikk bra!! Skjønner både sympatifølelsen og sinnet!! Ungene er det beste vi har!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå