Herlige barn har jeg fått Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Hvordan syntes dere undersøkelsen gikk? hadde dere trodd det var verre/ mindre vondt enn det dere hadde forberedt dere på? Fant legen ut noe? Takknemlig for svar!
brooklyn Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 legen fant ut det han skulle:) viktig at tarmene er tomme for at kamera skal se "alt". for å si det sånn, effekten av pillene og væsken drukket dagen før var verre enn ubehaget ved undersøkelsen. >De er proffe de som gjør dette, og så lenge du klarer å slappe av så mye som mulig, så går det helt greit.
charlotte,b Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Hei! Jeg tok dette undersøkelsen for noen år siden og jeg må innrømme at det var ikke noe god opplevelse. På det 3. forsøket fikk det, hadde virkelig problemer med å komme over brekningspunktet. Men når de først fikk det til var det ikke så ille. Det beste var at de fant ut av hva som var galt og jeg kunne bli behandlet for dette. Men jeg gikk lenge og sa at dette ville jeg ikke gjøre igjen, men i ettertid er jeg sikker - jeg hadde det gjort det igjen nå når plagene er over. Det er ikke gøy og ha så fryktelig vondt i magen og ikke vite hva det er. Lykke til, dette går veldig bra. Det er jo kun noen minutter med ubehag før det må bli bedre.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg har gjort dette flere ganger og jeg ber om å få beroligende jeg:-) Orker ikke gå og grue meg. Selv om det ikke er vondt så er et ubehagelig når man skal forbi svelget.....første gangen gikk det ikke, så neste gang fikk jeg beroligende. Sist gang jeg tok det husker jeg faktisk ingenting av;-D Like greit, så min anbefaling er; Be om smertestillende på tlf på forhånd og ta med sjåfør;-D Går så fint så! Lykke til!
du og jeg og vi to Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Jeg tok gastroscopi da jeg var 20, og synes ikke det var ille i det hele tatt. Det var ubehagelig, men jeg synes det verste var sykepleieren (var selv sykepleiestudent) som sto og strøk og strøk på meg - skulle sikkert vært beroligende, men det ble bare helt feil. Men altså, undersøkelsen i seg selv var helt ok - men de fant ikke det de lette etter - men det var jo også et svar...
hvorforerallenickopptatt? Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 HAr gjort det flere ganger i forbindelse med utredning for cøliaki. Grudde meg veldig på forhånd, men synes ikke det var så ille som eg hadde trodd. Men behagelig det er det ikke!
BettyBoob Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 jeg har gjort dette en gang - ba om beroligende, for jeg har en kraftig brekkrefleks. da gikk det greit - var helt neddopa er selv sykepleier og har vært med pasienter på denne undersøkelsen tidligere, så jeg visste jo hva jeg gikk til - og dermed enda en god grunn til å be om beroligende!!! legen fant det de tittet etter betennelse i spiserøret samt slapp lukkemuskel ned til magesekken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå