lille elledille Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Vil gjerne ha innspill og erfaringer. Er det lurt å kjøpe et kombisete 0-18 kg, eller bør jeg kjøpe forskjellige seter?
Makko med to små gutter Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Ingen av de testete 0-18 setene kommer så bra ut i test... http://forbrukerportalen.no/test/bilbarneseter Vi har valgt et brio sete...
Turtelduen Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Etter graco sete til de tre andre har jeg nå valgt maxi cosi... Her kan babyen sitte/ligge og har det komfortabelt. Jeg trenger ikke vogn sånn om vi skal ut en liten tur, for babyen sitter jo så bra i det... Pluss at jeg kan bruke det på vogna. Også har jeg klikk systemet. Jeg har alltid ønsket meg det sete og nå skal det bli deilig å prøve det ut! Alle jeg kjenner som har det er kjempe fornøyde!
Turtelduen Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg ville forresten kjøpt et 0-13 kg sete til baby osv. Forskjelligt str til de forskjellige vektene... Har et 0-13 kg, et 9-18 kg et 9-25 kg (og det er det eneste sete jeg ikke er så veldig fornøyd med. Greit nok men merker det er bedre med sete mer rettet til vekten til barna) og et 18-36 kg.... Så jeg har alle tre str, og angrer ikke...
Chezka Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Etter å ha sammenlignet stoler i testen som er nevnt over her, valgte vi et Acta Graco, fordi dette scoret høyest på sikkerhet. Min manns bror har et Acta Graco sete til minstemann, og er veldig fornøyd. Når det gjelder brukervennlighet (setet kom ikke så godt ut som vinneren på dette punktet i testen) har de ikke hatt noen problemer, og syns det er veldig enkelt og greit å bruke. Som nevnt i andre innlegg kom ikke kombisetene fullt så godt ut. Kan være greit å kikke litt på slike tester før man bestemmer seg, og så plukke utfra hva man vektlegger mest.
Turtelduen Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Acta graco har blitt mye bedre enn hva det gamle vårt er... Men siden vi skal ha så mange seter så er det rett og slett ikke plass til nytt gracosete i bilen vår. De er jo så veldig brede...
lille elledille Skrevet 11. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2008 Tusen takk for råd, tror det blir maxi cosi sete da:)
ny_mor Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Hei Babyer bør ikke sitte i 0-18 kg seter før de er sterke nok til å holde hodet selv. Jeg anbefaler (og har kjøpt) BeSafe iZi Sleep, som er et av de langste setene på markedet, slik at du kan bruke dette lengre. I tillegg kan setet legges ned i liggeposisjon utenfor bilen. Alle mine venniner har brukt dette og har vært kjempefornøyde. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå