GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 vet man ikke skal spise spekemat, men har hørt det ikke er farlig å spise pepperoni ost smøre ost? Trenger svar fort.......
Leonella777 Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg ville ikke ha spist det, bare for å være på den sikre siden, tror ikke de ostene der er laget av pasteurisert ost engang....... HVorfor risikere noe mener da jeg!! Lykke til
MintCondition Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 ..all ost fra Tine er laget av pasteurisert melk. Slapp av.
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Gaaaaaaaad...spis i vei! Kjære vene.......
Leonella777 Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 HALLOOO!!!! De smøreostene på tube er IKKE FRA TINE, men Kavli! Og pepperoni er spekemat, det skal man ikke spise. HVorfor risikere noe??? Shish..... Hvis det ikke står på tuben at melken er pasteurisert, er det ikke trygt!!! Vent til ungen er ute! K
Maya_1 Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Ikke spre unødvendig frykt her. Hvis det ikke står noe på tuben så er det trygt, i norge er de pålagt å merke tydelig matvarer som er laget av upasteurisert melk! Med pepperoni gjelder som for alt annet kjøtt - det må varmebehandles. Ergo er det greit om det f.eks. er på pizza som stekes.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Jeg er helt enig med deg Maya. Jeg er så lei av folk som gjør folk unødvendig redde, rett og slett fordi de sprer feilinformasjon! Når man uttaler seg, synes jeg man i allefall burde undersøke at det man sier er rett, før man slenger ut ting i hytt og pine. Som du sier, er det pålagt å merke matvarer som er laget av upasteurisert melk. På kavli sine hjemmesider, står det at smøreostene er laget av hvit mykost, og det ville da altså stått om denne var upasteurisert.
MintCondition Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Å HALLOOOOO! selv. Kavli eller Tine, samma det da. Så lenge det ikke står på at det er laget av upasteurisert melk så er det ikke det. man er pålagt å merke slikt i Norge. Lurer på hva du tør spise? Knekkebrød uten pålegg?
MintCondition Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 (altså, denne skulle under Halloooo-svarte til Lenonella eller hva du kalte deg..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå