Gå til innhold

HB 17 og 2+ i urina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor for en uke siden og fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen min for en ny time raskt pga hb og urina.. Skal til han idag klokka ett. Er det noen som har peiling på hva som kan være grunnen til de litt høye verdiene ? Jordmor sa det ikke var noe å engste seg over, men det var greit å få sjekket det. Jeg har ikke tegn til ødemer eller høyt blodtrykk, så det er ikke fare for svangerskapsforgiftning for øyeblikket heldigvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, du spesifiserer ikke hva du har 2+ for i urinen, men tipper kanskje at det var proteiner??? uansett, hvis du ikke har andre symptomer så kan det godt være at urinprøven din var kontaminert, dvs forurenset og det er derfor du har fått utslag. viktig å vaske seg nedentil før man tisser og husk og å tisse litt i do først og så i glasset (kan jo hende du vet dette allerede da;)

ofte at utflod blir med når man tisser og da kan man få falske utslag på feks protein og leucocytter.

Når det kommer til din HB så var den litt høy ja, vanligste er jo at den daler på slutten. men det trenger ikke å være farlig. det er nok derfor JM vil at du skal sjekke igjenn og ta ny test, for å se om resultatet blir annerledes. virker som om du får god oppfølging, lykke til da:)

Skrevet

Høy HB (blodprosent) kan skyldes dehydrering.. Jeg hadde litt høy HB en gang, og da sa i hvertfall jordmor det, at "du har kanskje ikke drukket noe særlig idag". Men kan sikkert være flere grunner til høy HB, best å få sjekket det ut hos fastlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...