Gå til innhold

Hahaha som jeg ler og ja jeg kan le...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som bygde seg et slott av et hus og jeg advarte henne på det sterkeste mot og bygge et så stort hus når hun har en mann som aldri har vært huslig, men hun sa at når de fikk seg eget hus så hadde han lovet og hjelpe til med husvasking etc...

Nå har de bodd i huset en stund og han har til dags dato ikke tatt i vaskekosten og hun er utslitt av vasking på et hus på nærmere 200 kvm!

Nå ler jeg bare fordi hun spør om jeg kan komme og hjelpe henne, men sa til henne at jeg hadde mer enn nok med mitt eget hjem enn at jeg skal komme og vaske og rydde hjemme hos dem.

Det ligger skittentøy i hele huset og det er ikke til og overdrive og både hun og mannen jobber, eller hun har permisjon nå da. i tillegg har de satt seg lån til høyt over pipa, men det er jo heller ikke mitt problem. Det verste er jo at man ikke har noe lyst og komme på besøk til henne heller fordi det lukter sure gamle sokker og ligger skittent undertøy til og med i yttergangen så så veldig innbydende er det jo ikke akurat!

Hva synes dere jeg skal gjøre? hjelpe henne med vasking eller komme på besøk når hun har shina opp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til henne at de får skaffe seg hushjelp. For min del har jeg nok med mine stusselige 120 kvm å holde i orden. Hvertfall med 3 unger i tillegg:) Hun må stramme opp mannen sin og be han til h..... å finne skittentøysdunken og hive de sure sokkene sine der, med en gang....

Skrevet

Kom på besøk når hun har shina opp!!

Høres jo rimelig ekstremt ut dette da, undertøy i yttergangen liksom???? Er ikke så huslige av oss hverken jeg eller gubben, har et ganske avslappa forhold til rot, men alikevel... det hørtest altfor galt ut dette da..

Hvis de har barn kan du jo tilby å passe barna en ettermiddag slik at hun kan få tatt unda det værste??

Skrevet

Jeg hadde nok prøvd å hjelpe henne en gang hvis hun spurde. Klarer ikke å si nei når noen spør. Men ville nok snakket med både henne og mannen om situasjonen deres. Si at mannen må hjelpe til mer hjemme eller skaffe vaskehjelp (rydde må de jo gjøre uansett, men da får de iallefall press på seg til å gjøre det til vaskehjelpen kommer). Hvis de ikke forstår hva du sier får du (hvis du tør) si at du orker ikke å komme på besøk fordi det lukter og er så uryddig.

Jeg hadde en sånn venninne. De hadde en bitte liten leilighet, men den var stuet full av skitne klær, matrester og skitne tallerker og kopper. Jeg orket ikke å være der mer enn den ene gangen. Da ryddet og vasket vi sammen, men det ble visst fort gale igjen. Derfor møttes vi heller på kafe, i parken, hjemme hos meg, ... Jeg er ingen med støv på hjernen, men litt anstendighet er påkrevd synes jeg. Ser vanligvis ikke om folk vasker mye eller lite, men der var det ekstremt. Jeg turde aldri å si noe. Håper du gjør det!

Skrevet

Hvis det er så ille at hun må ha hjelp til vasking og det ligger skittentøy overalt i huset sier det mer om venninna di enn om huset på 200 kvm.

Hilsen ei med hus på samme str.

Skrevet

Ojsann, venninna di er i en skikkelig kjip situasjon og mister tydeligvis grepet om det meste - og du sitter og ....ler ?!

Hva med barna hennes? Lider de også? Det er i såfall kanskje latterlig det også?

*rister på hodet og takker de høyere makter for at jeg har ordentlige og fine venner*

Skrevet

Æsj, bare la henne få ordne opp i rotet sitt selv du. Siden hun ikke gadd å høre på fornuft, så få hun vel ha det så godt.

Skrevet

Koselig med venninner som godter seg over andres ulykke!!Hva med litt sympati kansje?

Skrevet

Hvis det ligger skittent undertøy i gangen, så er det vel ikke bare størrelsen på huset som er problemet..... (Men jeg skjønner at du ler. Hadde jeg også gjort...)

Skrevet

Hi her ulykke?? Advarte om et stort hus når jeg vet hvordan hennes mann er og den som tror at man forandrer seg huslig selv om man får et stort hus og boltre seg i tar jo litt feil etter min mening. Ikke henger han opp klær fra vaskemaskinen heller så for noen uker siden så hadde en maskin stått ferdigvasket i 1 uke så klærne lukta noe grusomme greier og hun kastet dem i bosset! Jeg må bare innrømme at jeg ikke hadde klart og ha det seende ut slik dem har det og ikke i et nytt hus heller! Men trives hun slik så greit for meg, var hos dem i helgen og der lå en av hennes mensen truser ute i gangen, mannen min sa bare delikatesse!!))

Skrevet

Du høres ut som ei drittvenninde uansett hvor ureinslig venninda di er.. Fordi hun ikke tok ditt råd, så skal du håne henne nå? Blir litt kvalm av deg.. B-i-t-c.h kaller man sånne som deg..

Skrevet

Jeg hadde IKKE hjulpet henne, de er da to stk i huset som kan trå til, selv om mannen ikke gjør det da!

Jeg har selv hus på 200kvm, og trenger ikke hushjelp, det flyter heller ikke her selv om begge jobber tar det ikke lang tid å rydde hvis man rydder litt hver dag!

Si til venninnen din at hun bør kun rydde etter seg selv evnt barn, og la mannens klær og rot flyte, det gjorde jeg nemlig, og først da så mannen min at jeg hadde dobbel jobb pga han, og vi begynte å dele på husarbeidet!

Skrevet

Hus på nærmere 200 kvm? Huset vårt er på 296 kvm til sammen (to etasjer) og her er det strøkent til enhver tid!

Hvorfor? Fordi jeg vasker fast en gang i uka og holder det rent og ryddig til enhver tid. Det er faktisk ikke verre enn å bruke noen få timer en dag i uka, eller dele det opp over 2 dager. Det er grenser for hvor møkkete det blir på noen dager om folk tar av seg på bena når dem går ut og inn av huset.

Skrevet

Et slott? Hadde hus på 250 kvadratmeter og det var ikke et slott. Klarte å holde det rent og ryddig med baby og røytende hund og mann som jobbet døgnet rundt og aldri gjorde et slag.

Skrevet

hadde jeg fått utvidet mitt lille rotehus til 200 kvm, så hadde det blitt ryddig. rett og slett fordi rotet hadde fått mere plass å spre seg på:-)))))

skulle trodd det var lettere å holde orden i et stort hus enn i et bittelite et. man har jo bedre plass til å gjøre av tingene. flere boder og skap og slikt.

Skrevet

Det koster enormt mye å spørre venner om hjelp. Jeg synes synd på venninnen din.

Skrevet

Du høres ut som ei utrolig dårlig venninne!

Her om dagen da jeg kom hjem fra ferie, hadde typen min vært alene hjemme i nesten 2 uker. Og når han gikk på seinvakt fikk jeg ei venninne til å komme opp til meg og vi rydda og vaska leiligheta, hørte på høy musikk og koste oss. Etterpå lagde vi en kjempe god kvelds og satt og pratet :) Hun syns også dette var koselig, og sa at dette måtte vi gjøre flere ganger ! Trenger ikke alltid være negativ innstillt til å hjelpe noen som du ser sliter. Alt hun trenger er litt dra kraft. For om hun først ser hvor lite som skal til for at det faktisk blir ryddig, kan det hende hun begynner å ta seg tid til å rydde litt innimellom ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...