MissAntrop Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Fredag fikk vi ny vaskehjelp for å ta helgevasken hos oss. Jeg gledet meg sånn til å komme hjem til nyvaska hus, men du verden så skuffa jeg ble. Hun hadde fått betalt for 2,5 time og det lukta ikke rent, støv var ikke tørket og hun hadde ikke vasket under hverken skap eller sofa. Hvordan kan jeg si ifra på en fin måte at jeg ikke vil ha henne til å "vaske" hos oss, at vi heller vil finne noen andre?
LizzyG Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Kan du ikke heller gi henne en sjanse til og fortelle hun hvordan du vil ha det vasket?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Jeg ville nok også tatt en runde til med henne hvis hun ikke har skjønt hva du ba henne å gjøre første gangen. Og å si det at det er SÅNN det skal gjøres, og blir det ikke gjort sånn fremover så må vi finne oss en annen vaskehjelp, feks.
HTC Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Tidligere hadde jeg vaskehjelp. Jeg gikk gjennom rom for rom og forklarte hva jeg ville skulle vaskes og hvordan/med hvilke midler. Det var veldig greit :-)
MissAntrop Skrevet 11. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2008 Ok, da får jeg kanskje prøve det. Jeg fikk sms fra henne på fredag og hun spurte om jeg var fornøyd. Jeg sa at badet var bra men at det var en del andre ting som manglet. Jeg fikk da til svar at hun skulle vurdere pris neste gang. Jeg mener at det er ikke snakk om å gi henne mer penger, jeg vil bare ha det ordentlig gjort. Og ja, jeg bør være enda tydeligere med henne hva som bør gjøres på hvert rom. Takk for svar
*Smiley* Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Synd det ikke ble bra.Men dere kan jo gå gjenom ting sammen. Det med å lukte rent , skjønner jo at man vil det skal lukte såpe , men det kan like fint være rent selv om det ikke lukter såpe.Stort sett pga parfyme i såpe er ikke særlig miljøvennlig. I renholdsbransjen brukes kun såper som ikke lukter. Men regner med at du ser om det er støvfritt og rent enn å lukte etter det.Det har ikke alltid en sammenheng. Si hva du vil ha til den som vasker, så går det kansje bedre neste gang. Hvis ikke finn en ny;)
MissAntrop Skrevet 11. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2008 Selvfølgelig ser jeg etter om det er rent. Og det var rent, men kun på gulvflater, ikke under skap, sofa, lekekasse som ikke var blitt flyttet på etc. Men ja, jeg skal gjennomgå sammen med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå