Turtelduen Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Noen som har opplevd dette? Var ei jeg kjenner som har opplevd det med alle tre, men noen her som har opplevd det som kan fortelle litt? (Hun hadde altså ikke noe vondt, riene var ikke vonde)
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Huum,ingen smerter?? litt må hun da ha kjennt? Min først var heeeelt forfærdelig,varte og rakk,og jeg var liv redd for og dø av alle smertene... Meeen,så var det nummer to(at det går ann og vere så stor forskjell på to fødsler,det sjønner jeg enda ikke),det gjikk strååålende... under første riene,gjikk jeg hjemme og vasket hus,var ute og handlet...Kjennte barre murringe som man gjør dagen før mens. sann forsatte det i ca 5 timer,da jeg gjikk på do,og det kom slim og blod så ringte jeg føden kl 5,og fikk beskjed om og komme inn.... forsatt bare veeeeeldig små smerter... kom inn,ble sjekket og hadde 6 cm åpning(!!!!!) og da var kl 7.så jeg gjikk inn på fødestuen,pratet litt med mannen min bada litt i badekar,..JM lurte på om jeg ville ha noe for smertene.men me så lite smerter som det hele var,så såg jeg overhode ingen vits i smerte stillende.selvfølgelig kjennte jeg at jeg hadde rier,men dem var absolutt helt overkommlig...fint lite vond... kl 9 føltest det ut som jeg måtte på do,det presset en hel del nedover,ble sjekket,og hadde da 10 cm opning,og fikk lov og begynne og presse.... Men da ble smertene litt fart på,for det var ikke noe særlig godt denna gangen heller,men etter 3 pressrier var lille frøkena ute=) Så nei,riene var ikke onde,fødselen var ond i 15 min,og det var kun under pressriene...Så det går ann ja...
shari_z Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Jeg har ikke opplevd det, men synes at det var helt overkommelig uten smertestillende med nr 2. Med nr 1 hadde jeg epidural og kjente praktisk talt ingenting, bortsett fra et område på magen der det gjorde forferdelig vondt. Men lillesøsteren min, da hun fikk sin første, sa at det ikke var vondt, bare litt ubehagelig. Spurte om hun kunne få 2 paracet tabletter - etter fødselen! Det skjønner jeg ikke noe av.
ChellBell - har født! Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg har født uten smerter. Eneste jeg opplevde som var vondt var riene, men så kicket epiduralen inn og jeg fikk en smertefri fødsel )
Lillepusen-78 Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Heeerlig lesning for en høygravid førstegangsfødende som har begynt å grue seg ganske mye....... ;-) Ikke at jeg venter meg smertefri fødsel, men kan jo bidra til at man iallefall klarer å bruke kreftene i ventetiden på å tenke positivt, og ikke grue seg så skrekkelig.....
☆Mathilde Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 En venninne av meg opplevde også smertefri fødsel. Jeg kan ikke fatte at det er mulig, det er jo tross alt sånn at en fødsel naturlig nok SKAL være litt smertefull. hehe =) Man skal jo i hvertfal kjenne noe, men hun kjente altså ingen ting. Fødte uten smertestillende, så det var ikke derfor hun ikke følte smerten. Hun våknet på natten at hun måtte på do. Vannet gikk og hun ringte føden. Hun reiste opp og kom inn med 7 cm åpning!!!! Hun nektet å tro det selv, for hun hadde jo ventet seg smerter. Undere riene fram til full åpning kjente hun de ikke mere enn som svanke kynnere. Hun mener selv at mensensmertene er verre. haha =) Jeg ler hver gang hun forteller om denne fødselen, for jeg kan ikke skjønne at det er mulig. Hun hadde pressrier i 15 min og da kjente hun bare et svakt pressebehov. Jordmor måtte minne henne på å presse under en pressve!!!!! Hallo?? Går det ann ?? ! Jeg for min del kjente pressveene så det holdt! Og hadde aldri hatt sjans til å la være å presse eller ikke kjenne noe. Jaja, så det er mulig i hvert fall! Hører de fleste sier at fødsel nr 2 er lettere enn nr 1, så jeg krysser fingre å tær!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå