snart4barn:) Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 "Passer" dere på at navnene står i stil uten å være for like, eller er det greitt å kalle dem Olivia og Olivier- Kristoffer og Kristian- Sanne og Synne??
Tinama Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Nå har jeg ingen barn ennå,bare ett på vei. Men jeg ville aldri kalt barna mine for noen av eksemplene dine,det blir for likt,da syntes jeg det er bedre når de ikke står i stil i det hele tatt!
Gjest Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Navn som "rimer"/står i stil forbinder jeg gjerne med tvillinger,vet ikke helt hvorfor... Hos oss har vi ikke noe system på navna, vi tar det vi syns er pent. =)
Gjest Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Vi har en Natalie og babyen i magen blir antageligvis hetende Lily Marie Vi vil gjerne ha navn i samme sjanger men ikke navn som likner på hverandre. Vi kunne for eks aldri kalt en eventuell sønn Nataniel fordi det er så likt navnet til snuppa, og kunne ikke kalt en datter for Ronja heller fordi det er i en helt annen sjanger.
oktoberjentene;) Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Sønnen min heter Noah... jenta i magen skal hete Alma.. Jeg syns det passer greit sammen, men har ikke tenkt så mye på det egentlig.. bare funnet et navn jeg liker godt... fikk høre på navnedebatten at de ikke passet sammen... men men.... jeg ville nok ikke brukt så like eksempler som du Hi nevner....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå