Gå til innhold

Voksipose eller Dunpose i vognen til nyfødt på vinterstid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg med å komme med litt meninger!!! Er førstegangsfødende, og det er såååå masse på markedet!! Vil ha det beste;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme..er også førstegangs,med januarbaby;)

Syns det er kjempevanskelig og egentlig et viktig valg i og med at det er så dyrt at kjipt å kjøpe noe man ikke er fornøyd med. Ser at mange anbefaler Odenwalder lammy xl.. ikkje vet jeg hvordan de er, men må nesten ha valga fremfor meg før jeg klarer og velge tror jeg.

Skrevet

Dra i en utstyrsbutikk å test ut posene i en vogn, se hvor stor plass den tar i baggen osv.

Vi gikk for odenwalder holly etter å ha testet voksi og odenwalder med baby oppi i vogna. Jeg synes voksi ble stor og klumpete og rett og slett klønete i forhold til dunposen, snuppa fikk mye mindre plass også.

Men det er nok en smakssak :) vet nemlig om mange som er storfornøyde med voksi også. Man må nok prøve selv for å finne ut hva man synes virker mest praktisk ;)

Skrevet

Eneste utstyrsbutikken jeg har å gå til er BabyComfort som er over en time unna.. ganske kjedelig. Håpe de har mye utvalg da..

Skrevet

OI, den er kjedelig :)

Om du ikke får prøvd så ville hvertfall jeg gått for en dunpose da de tar minst plass men er like varme som for eks voksi eller skinnposer.

Vi er veldig fornøyde med vår odenwalder hvertfall :) deilig at den kan vaskes i maskinen også!

Skrevet

Er førstegangs fødende jeg og, og vært veldig usikker. men har en venninne som jobber på barnas hus. og hun sa at det er en del barn som reagerer på dunposene, og at det var voksipose og ullepose som var og anbefale. men vet ikke jeg.... tror det er litt smak og behag :)

Skrevet

Jeg hadde voksipose til Mathias. Han er født i mars, så det ble ikke så mye brukt da han var så liten. Men brukte den igjen denne vintern og jeg kommer nok til og bytte den ut ja! Er drittlei av den rett og slett.. Den er stor og klumpete!

Skrevet

Dersom dere har endel allergi i familien ville jeg styrt unna dunpose. Støv-allergikere skal ikke ha dun-produkter.

Skrevet

DUNPOSE!! Jeg har en voksipose som jeg har arvet, brukte de til nr en når han var litt eldre. Den er god og varm, men gud, så tung og mange snorer og bretter. Og når ungen blir større kommer bena ut av brettefoldene hvis ungen sparker litt. Til de minste er den tung og til å drukne i, samt det er ikke plass nedi en hardbag, må ha dypvogn..

Skrevet

Har ikke sett etter no sånt ennå, så jeg aner ikke priser ol. Men så på babyverden at det var oppskrifter på å sy selv.. Så kanskje jeg skal våge meg på det, er ikke noen skredder, men kan gjøre et forsøk..=)

Skrevet

Jeg vil anbefale å prøve posene nede i vogna før du kjøper. Jeg måtte kjøpe dun pga voksipose ble for stor. Var veldig fornøyd med den, men babyen ble fort varm og klam i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...