Gå til innhold

Hvordan går det med svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk litt strek i rekninga når svigermor plutselig skulle komme den veka vi hadde termin. Termin mandagen hun kom tordag etter. Er ikke hos oss, men hos sin svigerinne. Men det er 15-20min kjøring fra oss. Vi hadde gitt beskjed om at vi ikke ville ha besøk før minst ei uke etter at vi kom hjem med babyen. Når vi var på besøk der i dag så fikk vi spørsmål om vi syntes det var dumt at ho ikke låg hos oss? Vi sa at vi ikke syntes det var dumt. Hun slet litt med å formulere spørsmålet og jeg fikk inntrykk av at det var et hint til at det var hos oss hun ville være. Spurte også om det var noe hun skulle gjøre når vi var på sykehuset, vaske hus, klær ol. Jeg svarte at alt var klart. Jeg går jo her å venter så da smårydder jeg og vasker litt der det trengst. Jeg kjente at eg blei litt irritert for det er hun som har valgt å komme. Vi har sagt fra at vi ikke ville ha folk her enda. Hun risikerer også å måtte reise hjem før babyen er kommet eller bare få sett den noen få dager før hun må reise hjem.Dersom jeg må gå 14dager overtid og hun bare har få dager til hun må reise hjem på jobb så kommer jeg til å føle at hun må få bo hos oss når vi kommer hjem og det var ikke planen vår. Da skulle vi være alene å bli kjent bare oss tre. Kjenner jeg er irritert når vi treffes nå og viser sikkert ikke så mye interesse som før. Jeg forstår at hun er ivrig siden det er første barnebarn. Men alle hos oss er tilreisende så det blir likt for alle. De andre har respektert dette til nå. Kan ikke si så mye heller for hun er jo ikke hos oss. Men eg gruer meg til jeg kommer hjem fra sykehuset for da kommer jeg til å føle presset til å ha henne hos oss, selv om hun ikke kommer til å si dette direkte. Hun passer på det. Noen som har lignende "problemer"? Ble mye klaging dette, men måtte få det ut. Kipt å klage til samboeren om hans mor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler også at vi blir invandert etter fødsel (i tillegg til at mamma og pappa har vært her i 10 dager nå! -har termin om en uke). Vi har prøvd å si vi vil ha litt ro og fred, men dette blir ikke akseptert, "vi må jo få se ham med engang!". Noe som resulterer med at vi ikke kommer til å ringe når fødselen er igang, -da får vi iallefall 8timer før de står på døra...

Hos oss er det mine foreldre som er verst, mamma har desverre ingen antenner på min private svære, hverken fysisk eller mentalt (er egentlig ganske privat av meg). Gruer meg rett og slett til amming ol når hun er her. I tillegg legger hverken mamma eller pappa merke til at de ROTER. Det ligger alltid en liten haug med aviser her, skittene kopper igjen på bordet, masse oppvask på benken, en genser her etc etc

Skrevet

haha! jeg blir svett allerede.. liker mine svigerforeldre masse. men vi bor rett under de. jeg aner ikke hvordan det kommer til å bli når vi kommer hjem med baby. jeg er usikker på hva jeg skal si til venner og nær familie om besøk ogsånn.. jeg trur ikke jeg er serlig hypp på å få folk inn i den lille leilighetn våres men en gang.. ser for meg en uke der vi kan være alene.. og hvis jeg trenger hjelp sier jeg jo fra. så jeg trur jeg skal gi beskjed at vi ikke ønsker noe besøk de første ukene.. jeg kan ta i å si tre uker. også invitere de selv på kaffe. for jeg sliter men god del med sossialangst og det har ikke vært så heldig under graviditeten. jeg klarer meg helt fint til vanelig med når jeg ble gravid eskalerte det litt.. så tenke meg i ammetåka og det da.. isj.. gruer meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...