Bolla og lille rosin Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Heisann:) Jeg var hos legen forrige uke, som tok en del blodprøver for å sjekke om hormonene mine var i orden. Jeg skal tilbake til uka, da skal vi ordne med henvisning til GU / utredning for at jeg ikke blir gravid ( har forsøkt i 20 mnd ca.. ) Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til leger og undersøkelser, så lurer veldig på hva som skjer videre nå?? Noen som vet??Blir jeg henvist til vanlig gynekolog eller direkte til fertilitetsklinikk?? Setter stor pris på svar:) Mvh,
tjorven- nr 3 Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Du må ta innvendig ultralyd og underlivs undersøkelse m de vanlige prøvene, og hvis alt er bra med deg så må mannen din på kontroll. Først skal de se og kjenne på han og ta prøver. Så må han levere sæd prøve. Tok 2 år og 3 mnd før jeg ble gravid 1. gang. 2. gang gikk det noen få mnd og 3. gang på 1.forsøk, men den endte i SA i uke 13...så nå er jeg snart klar for ny prøving!! Lykke til!!
Bolla og lille rosin Skrevet 10. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2008 Takk for svar!!! Innvendig UL; er det skummelt?? Off, føler meg litt teit med den legeangsten min... Og hva mener du med de vanlige prøvene?? Ååå... Så spennende da!!! At du er klar igjen altså Håper det klaffer raskt igjen nå da!! Kan jeg spørre om hvorfor det tok så lang tid den første gangen,men ikke de to andre?? Fiksa de noe som var galt? Hvis du ikke føler for å svare her, så la bare være, altså.. Er ikke sikkert det er et ålreit spm å svare på.. Men i allefall; takk for svar igjen, og lykke til!!!
tjorven- nr 3 Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Invendig UL er ikke skummelt....ikke vondt i det hele tatt! De trer en "kondom" ( ser sånn ut ; ) ) På en ultralyd stav og putter den inn for å se underlivet ditt nøye. Lover deg at det ikke gjør vondt..bare litt ubehagelig når de ser rundt omkring! De vanlige prøvene som de gjør på Gu..kreft prøver og sånt. Det er verre en ul!!! Har og litt lege angst,å skjønner deg godt!! Vet ikke hvorfor det tok så lang tid 1. gang. Var ingen ting feil med noen av oss...men da jeg sluttet på p-piller tok det 9 mnd før jeg fikk menstrasjonen tilbake og hadde en del kluss med den. Så kan jo være det som var grunnen. Har aldri hadd stabil sylus! Men håper virkelig jeg blir fort gravid denne gangen da...ikke tid å vente!! : ) Masse lykke til deg også =)
blirjegsnartmamma Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Jeg skal også igang med dette nå, gru/gleder meg liksom.. Vil så gjerne ha svar og få hjelp, men er samtidig redd for å høre hvorfor vi ikke klarer det selv..
ikø29 Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Hei! Vi fikk anbefalt at mannen leverte sædprøve før alle mulige undersøkelser ble satt i gang på meg. Det viste seg at det var dårlig stillt med sømmerene og vi ble direkte henvist til fertilitetsklinikk. Det er ofte mindre komplisert å undersøke mannen enn kvinnen. Lykke til :-)
Lykkebitteliten Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Tjorven - nr 3: jeg skjønner du var på utredning før du ble gravid? men lurer på; ble du gravid av deg selv eller måtte dere ha noen form for hjelp? Bare litt nyskjerrig. jVi har prøvd i 2 år og seks mnd og ingenting skjer. Begynner nesten å gi opp håpet... Vi har akkurat startet utredning :-)
tjorven- nr 3 Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Hei =) ja vi ble gravide på egenhånd, men det tok 2 år og 3 mnd. Først tok det 9 mnd fra jeg slutta på p-pillen til jeg fikk mensen, og deretter tok de mange mnd før jeg ble gravid....var ikke noe feil med noen av oss, men det bare klaffet ikke så fort..derfor ble jeg så forfær denne gangen at jeg ble gravid på 1. forsøk..men hadde SAi uke 13 da...så nå er det å starte på nytt... Håper virkelig dere klarer det selv, men nå som utredningen starter kan det være dere bli mer avslappa til prøvingen og...? Vi ble det da vi fikk høre at det ikke var noe med noen av oss.... Masse lykke ønskninger til dere =)
tjorven- nr 3 Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 ja da sparte dere jo masse tid på det=) De tok ikke min mann in før de viste at det ikke var noe i veien med meg....
tjorven- nr 3 Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 Du skal ikke grue deg=) Er så godt å komme igang å fine ut hvorfor ting tar sånn tid...kanskje det ikke er noe i veien...av og til tar det bare tid før det klaffer =) Håper på det beste og at det blir fortgang hos dere =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå