turkis Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Jeg har 99 dager igjen, så jeg hører ikke hjemme her enda. Men tenker at dere som nærmer dere målet, kanskje har noen tips? Jeg har et risikoyrke og er derfor ikke i arbeid. Har da noen uker og måneder å slå ihjel her hjemme... Alle tips mottas med takk!
fru lykkelig Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Jeg har fått alt som er av bilder i album, ryddet i skap og skuffer, loft og kjeller. Kastet og gitt bort alt som ikke har vært i bruk på en stund. Har lest en del teori for å holde meg oppdatert med jobben min. Har ellers ofgså lest masse bøker. Kan jeg spørre hva du jobber med? Har egentlig ikke skjønt hva som er risikoyrke for i dag sier jo alle at gravide kan gjøre alt... Kjører selv ambulanse, men er ikke spesielt enkelt å løfte båren med overvektige mennesker på når magen er i veien... Bilsyke foran syke pasienter er heller ikke noe hyggelig...
turkis Skrevet 10. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2008 Jeg er elektriker, så det er på grunn av strøm og arbeidsstillinger osv. De har ikke mulighet til å tilrettelegge noe for meg heller, så da var det løsningen. Høres ikke ut som du heller har en ideell jobb i kombinasjon med barn i magen, de tunge løftene for eksempel? Ellers takk for tipsene!
fru lykkelig Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Nei, jeg blei også sykmeldt tidlig.Det var fordi jeg blei så bilsyk. Ikke lett å tilrettelegge for meg heller, litt uforutsigbar arbeidsdag. Men lege og jordmor mente jeg kunne løfte tungt så lenge jeg løftet riktig.
MammaCecilie Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Jeg prøver og sove lengst mulig for å få tiden til å gå, ellers prøver jeg og være mest mulig med venner sånn på ettermiddagen når de er hjemme fra jobb og sånn. Det har faktisk hendt at jeg har dratt og spilt bingo:P Hehe. Veldig bra tidsfordriv men også ganske sløsing med penger hvis man ikke vinner noe:P Hehe. Tror jeg skal dra en tur på bingo i morgen:)
Kaosmamma' n Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Nyt svangerskap og kos deg så lenge du kan. Det blir snart ny "sjef" i huset, og da blir døgnet snudd på hodet bl.a. Sov, stell pent med deg selv (frisør etc.), bak litt hvis du orker, lag god mat, se på det du aldri ellers rekker på tv/film (og har du rukket det frem til nå, forandrer ting seg snart). Bruk denne tiden til det du har lyst til. Det er helt herlig å bli mamma, men utrolig krevende i perioder, og da er det godt å ha litt ekstra energi å gå på. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå