Crazywoman Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Når legges babyen og hvor gammel er den? Hva gjør dere i forhold til eldre søsken? Jeg bruker en EVIGHET på å få lagt begge og lurer på hva andre gjør?? Crazywoman
UnePune äntligen hemma! Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Legger han på 3,5 og 1,5 samtidig ca kl 1900. Har akkurat begynt med å legge babyen på 2,5 mnd`er i den tida også, og det er litt tilfeldig om det skjer før eller etter de største legger seg.
Crazywoman Skrevet 10. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2008 Hvordan klarer du p gjøre det samtidig???
Joikaboll@ Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 3 åringen legger seg klokka 19. 4 åringen legger seg kl 19.15/19.30 Linus (2 mnd) får pupp og kveldstell etter dette og er i seng ca kl. 20.00 10 åringen åker i seng kl 20.30 og snuppa på 14 år legger seg kl. 21.30 Så her går det i ett, særlig på kveldene som mannen jobber :-) Alle har hver sin tur på badet og alle må vente litt.
Skogro Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Baben legges kl 19(6 mnd )og storsøster på snart 2 legges rett etter. Hvor gammel er babyen din da?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 De pusser tenner og går i seng frivillig, så er ikke noe problem å gjøre det samtidig. Om gubben er på jobb er det oftest mest praktisk å legge babyen etter de to andre, iom at jeg ammer han før han sover.
Crazywoman Skrevet 10. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2008 Hva gjør dere om babyen skriker når dere legger den eldste og hva gjør dere om den eldste bare står opp og styrer?? Er så usikker på hvem jeg skal legge først. minsten eller hun eldste.... Ingen av de er enkle å legge....sukk
UnePune äntligen hemma! Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Babyen tåler å skrike litt =P Han mellomste får ikke opp døra på rommet sitt, så om han romstrerer er han i alle fall bare der inne. Om eldste styrer på funker det stort sett å snakke til han. Og så tar jeg det når jeg har lagt minste. Om de styrer på før jeg har begynt nattstellet av minste, bare utsetter jeg stellet av minste til jeg har kontroll på de andre. Hadde en laaaang periode i sommer hvor de to eldste var vanskelige å legge(opptil to timer!), men det har heldigvis gitt seg nå - trudde jeg skulle bli gal! Men hvis eldste din er vanskelig å legge ville jeg kanskje brukt litt tid på å få gode leggerutiner på henne, så det blir enklere for deg fremover. Sikkert noen andre her som har tips til det =)
HTC Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Fram til barnet var 4-6mnd, la vi henne sist. Hun skulle ha pupp og kava litt. Jeg la da eldste og leste for henne først og minste etterpå mens eldste tittet i bøker på egenhånd. Nå er barna 1.5 og 4. Tar begge på badet samtidig og steller de kl 19. Er pappan hjemme legger vi hver vår, er jeg alene lar jeg eldste titte i bøker på egenhånd i sengen mens jeg legger minste og kommer så inn til eldste for å lese :-)
Crazywoman Skrevet 11. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. august 2008 Blå blå: Det høres ut som noe jeg kunne gjort, men er redd for at hun blir for våken av å lese....... Og ser for meg at hun ikke holder seg på rommet i sengen...
HTC Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Hvis hun blir for våken av og lese, er jo det ett problem. Hos oss går dette fint, hun sovner somregel 30 min etter jeg har lagt henne. Da har hun kost seg alene i sengen med bøkene og fått en stille og rolig avsluttning på dagen for seg selv, synes det er hyggelig. Vi slet litt i starten med at hun skulle holde seg i sengen, og hun skulle stadig inn til meg og minsten. Jeg fulgte henne rolig inn flere ganger. Etterhvert ga jeg beskjed om at det IKKE ble lesing hvis hun fortsatt sto opp. Vi hadde noen runder på dette. Det ble krisemaximering når hun erfarte at jeg mente alvor. Nå vet hun at utfallet blir IKKE BOK, om hun vimer oppe, så nå er ikke det noe problem lengre. Dere/du må finne løsning som passer best for dere. Dette er jo avhengig av alder også. Finn en rutine, prøv og holde deg til den over litt lengre periode, ingen rutiner fungerer bra før de faktisk har rukket å bli en rutine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå